Tähän kerätään suomenkielisiä vastineita Blenderissä usein käytetyille englanninkielisille termeille:
3D-model = 3D-malli
Alpha Channel = Alfa-kanava
Ambient Occlusion = Ambienssi-okkluusio
Armature = Animaatioluuranko
Caustic = Polttopinta
Compositing = Kompositointi
Depth of Field = Syväterävyys
Focal length = Polttoväli
Fresnel = Fresneli
Keyframe = Avainkehys
Mesh = Verkko
Modeling = Mallintaminen
Motion blur = Liike-epäterävyys
Node = Noodi
Normal = Normaali
Pixel = Pikseli
Polygon = Polygoni, monikulmio
Ray tracing = Säteenseuranta
Rendering = Renderointi (sanotaan myös renderöinti)
Rigging = Riggaus
Saving = Tallennus
Shader = Varjostin
Texture = Tekstuuri
Vertex = Verteksi
moi,
oisitko kiinnostunut lyötttäytymään yhteen loppu blender suomi porukan kanssa?
voitais saada sivuista jopa toimivammat…
.b