Tähän kerätään suomenkielisiä vastineita Blenderissä usein käytetyille englanninkielisille termeille:

3D-model = 3D-malli

Alpha Channel = Alfa-kanava

Ambient Occlusion = Ambienssi-okkluusio

Armature = Animaatioluuranko

Caustic = Polttopinta

Compositing = Kompositointi

Depth of Field = Syväterävyys

Focal length = Polttoväli

Fresnel = Fresneli

Keyframe = Avainkehys

Mesh = Verkko

Modeling = Mallintaminen

Motion blur = Liike-epäterävyys

Node = Noodi

Normal = Normaali

Pixel = Pikseli

Polygon = Polygoni, monikulmio

Ray tracing = Säteenseuranta

Rendering = Renderointi (sanotaan myös renderöinti)

Rigging = Riggaus

Saving = Tallennus

Shader = Varjostin

Texture = Tekstuuri

Vertex = Verteksi

One thought on “Blender-termejä suomeksi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>