Layerit UV-mappauksessa?

Materiaalien ja tekstuureiden käyttöön liittyvät kysymykset
Post Reply
User avatar
Katalon
Posts: 92
Joined: 03.12.2007, 16:26

Layerit UV-mappauksessa?

Post by Katalon »

Onko Blenderissä layereita UV-mappauksessa? Esim. teen autoa ja pitäisi tehdä vilkuille normal mappi sekä konepellille joku logo.. Vai pitää objektit vaan yhdistää ja unwrapata ne?

Toivottavasti nyt joku sai selkoa tuosta :D
Mopo:
AMD 5000+ X2 64, 3 Gt DDR2 800 Mhz, Club 3D X1950 XT 512 mt

Nettikone / Mopo 2:
AMD 3800+ 64, 2 Gt DDR 400 Mhz, Club 3D X800 RX 256 mt
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Layerit UV-mappauksessa?

Post by tuxer »

En nyt ole ihan varma tajusinko...

Mutta jos siis tarkoitat että voiko kappaleella olla useita UV-kanavia niin kyllä voi.

Jos taas tarkoitat että miten saa kuvan konepellille, niin sen saa laittamalla siihen uv-mapatun kuvan jolla on alpha-kanava.

Tässä esimerkki: Tuosa on foorumilla oleva blender logo liitetty vihreään materiaaliin.
uv.jpg
uv.jpg (8.27 KiB) Viewed 4296 times
Ja blend:
uvmap.blend
(125.14 KiB) Downloaded 462 times
User avatar
Katalon
Posts: 92
Joined: 03.12.2007, 16:26

Re: Layerit UV-mappauksessa?

Post by Katalon »

Eipä tässä enää mitään, älysin nyt miten homma toimii :wink:

Kiitos kuitenkin neuvosta :mrgreen:
Mopo:
AMD 5000+ X2 64, 3 Gt DDR2 800 Mhz, Club 3D X1950 XT 512 mt

Nettikone / Mopo 2:
AMD 3800+ 64, 2 Gt DDR 400 Mhz, Club 3D X800 RX 256 mt
Post Reply