Page 1 of 1

Layerit UV-mappauksessa?

Posted: 06.12.2007, 17:10
by Katalon
Onko Blenderissä layereita UV-mappauksessa? Esim. teen autoa ja pitäisi tehdä vilkuille normal mappi sekä konepellille joku logo.. Vai pitää objektit vaan yhdistää ja unwrapata ne?

Toivottavasti nyt joku sai selkoa tuosta :D

Re: Layerit UV-mappauksessa?

Posted: 07.12.2007, 14:01
by tuxer
En nyt ole ihan varma tajusinko...

Mutta jos siis tarkoitat että voiko kappaleella olla useita UV-kanavia niin kyllä voi.

Jos taas tarkoitat että miten saa kuvan konepellille, niin sen saa laittamalla siihen uv-mapatun kuvan jolla on alpha-kanava.

Tässä esimerkki: Tuosa on foorumilla oleva blender logo liitetty vihreään materiaaliin.
uv.jpg
uv.jpg (8.27 KiB) Viewed 4368 times
Ja blend:
uvmap.blend
(125.14 KiB) Downloaded 463 times

Re: Layerit UV-mappauksessa?

Posted: 07.12.2007, 17:13
by Katalon
Eipä tässä enää mitään, älysin nyt miten homma toimii :wink:

Kiitos kuitenkin neuvosta :mrgreen: