Miten estän uv-tekstuurin toistumisen Cyclesissa?

Materiaalien ja tekstuureiden käyttöön liittyvät kysymykset
Post Reply
Makro
Posts: 19
Joined: 06.01.2013, 00:51

Miten estän uv-tekstuurin toistumisen Cyclesissa?

Post by Makro »

Hei!

Blenderin vanhassa renderöijässä oli mahdollista laittaa uv-tekstuurille repeatin sijaan päälle "clip" tila, jossa tekstuuri leikkautui pois siinä tapauksessa että uv-kartta oli tekstuuria isompi. Teen tällä hetkellä kahden tekstuurin materilaalia ja päällimmäinen materiaali on eräänlainen kyltti. Nyt haluaisin skaalata tätä kylttiä pienemmäksi suhteessa objektiin, mutta se alkaa toistumaan heti kun uv-karttaa skaalaa liikaa ylös päin. Onko kellään vinkkejä tilanteen ratkaisemiseen?
Avaaja
Posts: 15
Joined: 02.01.2013, 14:17

Re: Miten estän uv-tekstuurin toistumisen Cyclesissa?

Post by Avaaja »

Hei!

Käsittääkseni cyclesissa ei vielä ole mahdollista vaikuttaa uv-tekstuurien käyttäytymiseen clip, repeat ja extend asetuksilla. Paras lääke ongelmaasi olisikin varmaan huolellisempi unwrappi. Voit esimerkiksi tehdä kakkostekstuurillesi uuden unwrapin ja ottaa sen noodeissa käyttöön "attribute" noodilla (johon tulee uuden uv-kartan nimi). Jos purat tähän uuteen uv-karttaan hieman tarkemmin juuri sen alueen, johon tekstuurisi haluat näkyviin, niin toisto-ongelmaa ei pitäisi tulla.
Post Reply