Miten estän uv-tekstuurin toistumisen Cyclesissa?
Posted: 19.01.2013, 17:14
Hei!
Blenderin vanhassa renderöijässä oli mahdollista laittaa uv-tekstuurille repeatin sijaan päälle "clip" tila, jossa tekstuuri leikkautui pois siinä tapauksessa että uv-kartta oli tekstuuria isompi. Teen tällä hetkellä kahden tekstuurin materilaalia ja päällimmäinen materiaali on eräänlainen kyltti. Nyt haluaisin skaalata tätä kylttiä pienemmäksi suhteessa objektiin, mutta se alkaa toistumaan heti kun uv-karttaa skaalaa liikaa ylös päin. Onko kellään vinkkejä tilanteen ratkaisemiseen?
Blenderin vanhassa renderöijässä oli mahdollista laittaa uv-tekstuurille repeatin sijaan päälle "clip" tila, jossa tekstuuri leikkautui pois siinä tapauksessa että uv-kartta oli tekstuuria isompi. Teen tällä hetkellä kahden tekstuurin materilaalia ja päällimmäinen materiaali on eräänlainen kyltti. Nyt haluaisin skaalata tätä kylttiä pienemmäksi suhteessa objektiin, mutta se alkaa toistumaan heti kun uv-karttaa skaalaa liikaa ylös päin. Onko kellään vinkkejä tilanteen ratkaisemiseen?