Vai animaation tekoon ja suunnitelma on ei mitään!
Sinä se et napilla pelaa. Minulla on tässä vähän sama pulma kuin tuxerilla eli aika on kortilla. Toisaalta haluaisin kyllä osallistua moiseen projektiin. Se, että riittääkö jokunen tunti viikossa yhtään mihinkään, jää nähtäväksi. Mitä olen itsekseni turaillut pieniä animaatioita, lyhyenkin videon koostaminen vie uskomattoman paljon aikaa.
Osaltani voin tehdä taustoja ja rekvisiittaa eli kiinteitä esineitä, taloja ynnä muita häkkyröitä ja pömpeleitä. Mielellään myös mahdolliset tekstuurit mallintamiini objekteihin, koska mallintaessa yleensä jo tiedän, teenkö esim. pintakuvion oikeasti polygoneista vai riittääkö pelkkä tekstuuri bump mappingilla höystettynä.
Tässä on sitten muutamia ajatuksia/kysymyksiä tullut mieleeni:
1) Mikä on Sienikasvuston rooli, mitä itse teet animaatioon?
2) Kuinka tiedostot siirretään osallistujien kesken? Voiko ne uppia jonnekin?
3) Mallinnuksen mittakaava on sovittava ennen kuin piirretään yhtään mitään. (ehdotan samantien omaani eli
tätä)
4) Yksi henkilö tekee materiaalit ja jakaa ne muille, ettei tule vahingossa esim. kahta nurmikkoa, joilla on vain pieni vihreän sävyn ero. Jos tarvitaan lisää materiaaleja, pyyntö materiaalin tekijälle ja hän tehköön niitä lisää.
5) Jos animaatio ikinä valmistuu, se varmaankin julkaistaan jossakin, missä?
6) Se käsikirjoitus. Käytämmekö Schreiberin luonnosta? (muuten hyvä, mutta fixataan kohtausta 6, ei sentään koko maapallo räjähdä..?)
7) Aikataulu. Vaikka tehtäisiinkin vapaaehtoisvoimin ja kaikessa rauhassa, jotkut määräajat on oltava. Muuten ei tule ikinä valmista ja juttu vain venyy ja venyy. Projektin vetäjä (kuka se sitten onkaan) asettakoon merkit kalenteriin!
Jotta onko meillä nyt seuraavat roolit:
Sienikasvusto = ?
Schreiber = käsikirjoittaja
Katalon = ajoneuvot + sälät
CosMOS = talot + sälät
Jatkakaa.