Uusien versioiden lataaminen

Python-kielen käyttäminen
Post Reply
marksto
Posts: 55
Joined: 20.10.2007, 16:00

Uusien versioiden lataaminen

Post by marksto »

Neuvokaapa vanhusta, kun on ongelmia uusien versioiden käyttöönotossa.
2.4-versioissa lataaminen tapahtui muistaakseni ongelmitta uudemman version päälle niin, että vanhat tiedostoot ja asetukset säilyivät sellaisinaan. Nykyisin 2.5-versioissa tilanne on jotenkin toisin. Ensimmäisen 2.5:n latauksen yhteydessä menetin koko joukon kaikenlaisia töitä, joita ei ollut tullut tallennettua muualle. No, ei se mitään, eivät ne niin tärkeitä olleet. Appendaamalla tallennetut sai toki siirretyksi. Nyt kun latasin 2.58:n joitakin kadotin taas. Omaa typeryyttä totta kai ja siksipä se harmittaakin!
Jos on olemassa temppu, jolla edellisen version tiedostot saisi siirtymään uuteen kuten vanhastaan 2.4:ssä, kuulisin siitä mielelläni. Sama juttu tetenki myös käyttäjän valintojen (user prefereces) kanssa. Nekin olen joutunut virittelemään uudelleen joka uudistuksen yhteydessä.
Omat etsinnät pulman ratkaisemiseksi: Nothing.
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Uusien versioiden lataaminen

Post by tuxer »

En ihan ymmärrä ongelmaa. Jos olet tallettanut .blend-tiedoston hakemistoon joku/omahakemisto/, niin siellä sen kait pitäisi olla uuden blenderin asennuksen jälkeenkin? Vai tarkoitatko että tiedostoja ei saa auki uudella versiolla?

Mitä tulee asetuksiin niin ainakin linuksissa jokainen uusi 2.5-version on tehnyt oman hakemistonsa .blender -hakemiston alle. Siksi mitkään asetukset eivät siirry uuteen versioon. Johtunee siitä, että asetusten formaattia ei ole vielä lyöty lukkoon ja uusia asetuksia tulee.
marksto
Posts: 55
Joined: 20.10.2007, 16:00

Re: Uusien versioiden lataaminen

Post by marksto »

Siinääpä se, kun unohtaa tallennella .blend-tiedostoja vaikkapa omiin tiedostoihin, niin nykyisin sellaiset katoavat uden version latauksen yhteydssä. Oma moka, totta kai. Erinäisten sattumusten vuoksi olin käyttämättä blenderiä jonkin aikaa. joten voin muistaa asoita väärinkin, mutta eivätkö uudet versiot latautuneetkin automaattisesti vanhan päälle siten, että vanhat .blend-tiedostot olivat suoraan käytettävissä uudella versiolla. Tätä ominaisuutta lähinnä kaipailen.
Itse käytän edelleen Win XP:tä. Uuden koneen hankinta tosin on harkinnassa, samoin Linuxiin siirtyminen sitten.
Uutta versiota ladatessani joudun poistamaan vanhan (uninstall), koska uusi ei suostu latautumaan vanhan päälle ja kaksi rinnakkaisversiota aiheuttanevat keskinäisiä konflikteja. Samassa yhteydessä katoavat muutellut käyttäjän valinnat (user preferences) ladatuuine addon:neineen, enkä keksi muuta keinoa, kuin viritellä ne aina alusta uudelleen.
No joo, mulla on kyllä aikaa :roll:
Post Reply