Page 1 of 1

Blender Gamen mahdollisuudet kuinka laajat?

Posted: 06.11.2010, 17:07
by Brenderr
Omalla kohdalla on jäänyt vähemmälle Blenderin Game ominaisuudet. Ja näin pintapuolisesti tarkastellen
huomaan, että aika hyvin sillä saa tehtyä perus 3d-räiskintäpelejä, jotain ralliautopelejä ja sen sellaisia.

Mutta miten pätevä tuo Blender Game-systeemi oikeastaan onkaan? Siis jos nyt ajattelisin tehdä
jonkun SimCity tai C&C -tyyppisen rakentelu/strategia simulaattorin, niin onnistuisiko semmoinen? Onko
Blender Gamessa tekoälyn tekemiseen työkaluja? Entä verkko moninpelinteko?

Re: Blender Gamen mahdollisuudet kuinka laajat?

Posted: 10.11.2010, 11:09
by tuxer
Pätevyys riippuu siitä mitä on tekemässä ja mitä taitoja omaa. Jos on ohjelmointitaitoja ja kokemusta c:stä, niin sitten kannattaa ehkä katsella tuonne vapaiden pelimoottoreiden suuntaan ja tehdä Blenderillä vain mallit. Jos haluaa nopeasti tehdä suht simppelin pelin, niin silloin Blender on tosi pätevä.

Ja ehkä ennen 2.5:n valmistumista ei kannata hirveästi hötkyillä...

Verkkotukea ei ainakaan suoraan ole mutta pythonin kautta onnistunee.