Opendimension.orgin tilanne

Keskustelua 3D:stä ja avoimesta lähdekoodista.
Post Reply
User avatar
Xirkka
Posts: 14
Joined: 07.05.2008, 18:27

Opendimension.orgin tilanne

Post by Xirkka »

Olisin laittanut tuonne sopivampaan kategoriaan, mutta oikeudet ei riitä uuteen viestiketjuun, joten...

Minulla oli aika pitkä kausi poissa foorumilta, joten en oikein ole perillä tämän hetkisestä tilanteesta. Muistan aiemmin olleen keskustelua sivuston yhdistämisestä olikohan se nyt Blender.fin kanssa, mutta homma ilmeisesti jäi suorittamatta.

Uusia tutoriaaleja ei ole tullut vähään aikaan, joten alkaahan tässä äkkinäinen pohtimaan vaikka mitä. Tietysti aikapula on epäilemättä jokaisen meistä ongelmana, enkä todellakaan ala syyttelemään ketään, kiinnostaa vain tietää, että onko lähitulevaisuudessa tulossa uusia tutoriaaleja tai vaikka vanhojen päivitystä 2.5:n suuntaan? :)
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Opendimension.orgin tilanne

Post by tuxer »

Xirkka wrote:Olisin laittanut tuonne sopivampaan kategoriaan, mutta oikeudet ei riitä uuteen viestiketjuun, joten...

Minulla oli aika pitkä kausi poissa foorumilta, joten en oikein ole perillä tämän hetkisestä tilanteesta. Muistan aiemmin olleen keskustelua sivuston yhdistämisestä olikohan se nyt Blender.fin kanssa, mutta homma ilmeisesti jäi suorittamatta.

Uusia tutoriaaleja ei ole tullut vähään aikaan, joten alkaahan tässä äkkinäinen pohtimaan vaikka mitä. Tietysti aikapula on epäilemättä jokaisen meistä ongelmana, enkä todellakaan ala syyttelemään ketään, kiinnostaa vain tietää, että onko lähitulevaisuudessa tulossa uusia tutoriaaleja tai vaikka vanhojen päivitystä 2.5:n suuntaan? :)
Se yhdistyminen on kartalla edelleen, kukaan vaan ei ole ehtinyt tekemään mitään asian eteen. Minun puolestani sen voisi tehdä vaikka heti koska toden totta aikapula vaivaa joltisenkin pahasti eikä oikein ehdi edes foorumille vastailemaan.

Tutoriaalien tarve on ilmeinen nyt kun uusi 2.5 -versio tulee. Siinä olisi yhteisöponnistuksen paikka. Suomenkielisiä alkeistutoriaaleja ei tee kukaan muu kuin me suomalaiset. Englannintaitoisille tutoriaaleja kyllä näyttää tulevan aika hyvin.

Onneksi täällä on ollut aktiivisia ihmisiä ettei homma ole nyt aivan kuukahtanut.
User avatar
Xirkka
Posts: 14
Joined: 07.05.2008, 18:27

Re: Opendimension.orgin tilanne

Post by Xirkka »

Ymmärrän yskän. Kiitos tuxer vastauksesta!
bl33d
Posts: 63
Joined: 26.09.2008, 22:27

Re: Opendimension.orgin tilanne

Post by bl33d »

Minä olin ajamassa sitä yhdistämistä, mutta homma tyssäsi siihen että noihin aikoihin #Blender.fi foorumit nyrjähtivät muistaakseni ja kaikki oma relevantti datani katosi. mm. Wiki sivu joka oli omistettu asialle. Mutta asia on mielestäni yhä ajankohtainen sillä tuntuu hölmöltä jakaa näin pientä sceneä kahdelle foorumille. Olennainen kysymys on vaan että mistä ja mihin kaikki jutut siirtyy.
Intel Q6660 Quad 2.4GHz, DDR2 6114MB @ 800Mhz, NV GF 8600 512Mb, 3D Connexion Spacenavigator PE @ Linux Ubuntu 64 10.04
Post Reply