Pulmani on seuraavanlainen:
On mallinettu (ihmis)hahmo ja sitte on sille takki (=kaksi eri objektia). Voiko nämä kaksi objektia liittää toisiinsa siksi aikaa kun
Armaturella vääntää kädet (yhdessä takinhihojen kanssa) oikeaan asentoon, ja kun Armature-muunnos on tehty, voisiko jotenkin taas erottaa liitetyn takin ja kehon toisistaan erillisiksi, mm. teksturointia varten?
Vai onko niin ettei ko. tavalla asiaa voi tehdä? Jos niin, voiko ihmis-hahmon käsille tehdyt armature-muotoilut kopioida identtisesti takin-hihoihin ?
bytheway vielä, miten saa armaturen tehtyä "dublikaattina" eli kun weight painttaa vasenta kättä niin samat weight paintit tulee käänteisenä myös oikealle kädelle ..?
Objektien liittäminen, armature ja weight painttaus
Re: Objektien liittäminen, armature ja weight painttaus
Voit asettaa myös takille Armature modifierin, samoin kuin hahmolle. Eli sinulla olisi molemmissa objekteissa Armature modifier kohdistettuna samaan armatureen.
Tuohon weightpainttauksen peilaamiseen löytyy nappi Editing- paneelista, kun olet Weight Paint- tilassa, objekti valittuna. Katso kuva.
Tuohon weightpainttauksen peilaamiseen löytyy nappi Editing- paneelista, kun olet Weight Paint- tilassa, objekti valittuna. Katso kuva.
- Attachments
-
- 1.jpg (61.05 KiB) Viewed 7779 times