Objektien liittäminen, armature ja weight painttaus

Mallinnukseen liittyvät kysymykset ja ongelmat
Post Reply
Brenderr
Posts: 51
Joined: 29.10.2009, 21:22

Objektien liittäminen, armature ja weight painttaus

Post by Brenderr »

Pulmani on seuraavanlainen:

On mallinettu (ihmis)hahmo ja sitte on sille takki (=kaksi eri objektia). Voiko nämä kaksi objektia liittää toisiinsa siksi aikaa kun
Armaturella vääntää kädet (yhdessä takinhihojen kanssa) oikeaan asentoon, ja kun Armature-muunnos on tehty, voisiko jotenkin taas erottaa liitetyn takin ja kehon toisistaan erillisiksi, mm. teksturointia varten?
Vai onko niin ettei ko. tavalla asiaa voi tehdä? Jos niin, voiko ihmis-hahmon käsille tehdyt armature-muotoilut kopioida identtisesti takin-hihoihin ?

bytheway vielä, miten saa armaturen tehtyä "dublikaattina" eli kun weight painttaa vasenta kättä niin samat weight paintit tulee käänteisenä myös oikealle kädelle ..?
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: Objektien liittäminen, armature ja weight painttaus

Post by sssampo »

Voit asettaa myös takille Armature modifierin, samoin kuin hahmolle. Eli sinulla olisi molemmissa objekteissa Armature modifier kohdistettuna samaan armatureen.

Tuohon weightpainttauksen peilaamiseen löytyy nappi Editing- paneelista, kun olet Weight Paint- tilassa, objekti valittuna. Katso kuva.
Attachments
1.jpg
1.jpg (61.05 KiB) Viewed 7737 times
Post Reply