Page 1 of 1

Blender 2.5 alpha 0 on julkaistu!

Posted: 25.11.2009, 15:05
by tuxer

Re: Blender 2.5 alpha 0 on julkaistu!

Posted: 26.11.2009, 09:55
by marksto
Voiko tässä uudessa versiossa käyttää vanhoilla tehtyjä tallennuksia? Muistelen jostain lukeneeni, ettei voisi.

Re: Blender 2.5 alpha 0 on julkaistu!

Posted: 26.11.2009, 11:09
by tuxer
Vanhat pitäisi pääosin toimia mutta jos tallentaa 2.5:lla niin sitten ei ehkä välttämättä enää aukea oikein vanhemissa versioissa. Eli varovainen kannattaa olla.

Re: Blender 2.5 alpha 0 on julkaistu!

Posted: 26.11.2009, 15:04
by ramppis
Toivottavasti tosiaan nuo vanhat aukeavat 2.5:sessa. Muuten on vaarana että viisi vuotta työtä meni hukkaan. :(

Re: Blender 2.5 alpha 0 on julkaistu!

Posted: 26.11.2009, 21:25
by bl33d
Kyllä itselläni ainaki useimmat skenet avautuvat 2.5a0... Ja testailin aika paljon koska viimeisen työn tein 2.49llä, mutta renderöin 2.5a0.

Re: Blender 2.5 alpha 0 on julkaistu!

Posted: 27.01.2010, 18:18
by ramppis
Tulipahan vähän kokeiltua 2.5 alpha 0:aa. Mukavalta ja sutjakkaalta vaikutti. Mutta omassa valmiissa skenessäni gamekomennot ei reagoineet mihinkään. Kuva vain putosi avaruuteen. Onkohan pelipuoli vielä tässä versiossa kesken vai pitää alkaa vääntäämän jotakin uusiksi?

Re: Blender 2.5 alpha 0 on julkaistu!

Posted: 28.01.2010, 13:25
by tuxer
Pelipuoli taitaa olla vielä aika pahasti kesken. Ei varmaan kannata hötkyillä.

Re: Blender 2.5 alpha 0 on julkaistu!

Posted: 28.04.2010, 09:26
by ramppis
tuxer wrote:Pelipuoli taitaa olla vielä aika pahasti kesken. Ei varmaan kannata hötkyillä.
Taitaakin ilmiö johtua muusta kuin 2.5:sta. Teki saman myös versiossa 2.49b. Mistäs nuo collisionit määritellään noissa uudemmissa blendereissä. Olen näet tähän saakka tehnyt vielä 2.45 versiolla, joss a tuo osia oli siellä uv-facen määrityksissä.

Tässä blend-tiedosto. P:tä painaessa kamera pitäisi tökätä tien pintaan mutta menee läpi.

Re: Blender 2.5 alpha 0 on julkaistu!

Posted: 28.04.2010, 10:49
by tuxer
Luulen että tuon kameran pitää olla linkitetty objektiin jolla on geometria. Tai ainakin törmäysobjetille pitää määritellä Bounds-arvo.

FPS-demossa on eräs asettelu:
http://sites.google.com/site/socialstorage/projects

Re: Blender 2.5 alpha 0 on julkaistu!

Posted: 28.04.2010, 12:01
by ramppis
tuxer wrote:Luulen että tuon kameran pitää olla linkitetty objektiin jolla on geometria. Tai ainakin törmäysobjetille pitää määritellä Bounds-arvo.

FPS-demossa on eräs asettelu:
http://sites.google.com/site/socialstorage/projects
Täytyy tutkailla. Ihmetyttää vaan se kun homma toimi 2.45 blenderissä oikein noilla mun asetuksilla. Ilmeiseti versioiden välillä ohjelmaan on tullut sellaisia lisäominaisuuksia että vanha tiedosto ei ilman lisäsäätöä pelitä.