Blender 2.5 alpha 0 on julkaistu!

Mitä tapahtuu Blender rintamalla. Kerro siitä tänne.
Post Reply
marksto
Posts: 55
Joined: 20.10.2007, 16:00

Re: Blender 2.5 alpha 0 on julkaistu!

Post by marksto »

Voiko tässä uudessa versiossa käyttää vanhoilla tehtyjä tallennuksia? Muistelen jostain lukeneeni, ettei voisi.
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Blender 2.5 alpha 0 on julkaistu!

Post by tuxer »

Vanhat pitäisi pääosin toimia mutta jos tallentaa 2.5:lla niin sitten ei ehkä välttämättä enää aukea oikein vanhemissa versioissa. Eli varovainen kannattaa olla.
User avatar
ramppis
Posts: 113
Joined: 07.12.2007, 00:12

Re: Blender 2.5 alpha 0 on julkaistu!

Post by ramppis »

Toivottavasti tosiaan nuo vanhat aukeavat 2.5:sessa. Muuten on vaarana että viisi vuotta työtä meni hukkaan. :(
bl33d
Posts: 63
Joined: 26.09.2008, 22:27

Re: Blender 2.5 alpha 0 on julkaistu!

Post by bl33d »

Kyllä itselläni ainaki useimmat skenet avautuvat 2.5a0... Ja testailin aika paljon koska viimeisen työn tein 2.49llä, mutta renderöin 2.5a0.
Intel Q6660 Quad 2.4GHz, DDR2 6114MB @ 800Mhz, NV GF 8600 512Mb, 3D Connexion Spacenavigator PE @ Linux Ubuntu 64 10.04
User avatar
ramppis
Posts: 113
Joined: 07.12.2007, 00:12

Re: Blender 2.5 alpha 0 on julkaistu!

Post by ramppis »

Tulipahan vähän kokeiltua 2.5 alpha 0:aa. Mukavalta ja sutjakkaalta vaikutti. Mutta omassa valmiissa skenessäni gamekomennot ei reagoineet mihinkään. Kuva vain putosi avaruuteen. Onkohan pelipuoli vielä tässä versiossa kesken vai pitää alkaa vääntäämän jotakin uusiksi?
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Blender 2.5 alpha 0 on julkaistu!

Post by tuxer »

Pelipuoli taitaa olla vielä aika pahasti kesken. Ei varmaan kannata hötkyillä.
User avatar
ramppis
Posts: 113
Joined: 07.12.2007, 00:12

Re: Blender 2.5 alpha 0 on julkaistu!

Post by ramppis »

tuxer wrote:Pelipuoli taitaa olla vielä aika pahasti kesken. Ei varmaan kannata hötkyillä.
Taitaakin ilmiö johtua muusta kuin 2.5:sta. Teki saman myös versiossa 2.49b. Mistäs nuo collisionit määritellään noissa uudemmissa blendereissä. Olen näet tähän saakka tehnyt vielä 2.45 versiolla, joss a tuo osia oli siellä uv-facen määrityksissä.

Tässä blend-tiedosto. P:tä painaessa kamera pitäisi tökätä tien pintaan mutta menee läpi.
Attachments
piha.blend
(624.37 KiB) Downloaded 493 times
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Blender 2.5 alpha 0 on julkaistu!

Post by tuxer »

Luulen että tuon kameran pitää olla linkitetty objektiin jolla on geometria. Tai ainakin törmäysobjetille pitää määritellä Bounds-arvo.

FPS-demossa on eräs asettelu:
http://sites.google.com/site/socialstorage/projects
User avatar
ramppis
Posts: 113
Joined: 07.12.2007, 00:12

Re: Blender 2.5 alpha 0 on julkaistu!

Post by ramppis »

tuxer wrote:Luulen että tuon kameran pitää olla linkitetty objektiin jolla on geometria. Tai ainakin törmäysobjetille pitää määritellä Bounds-arvo.

FPS-demossa on eräs asettelu:
http://sites.google.com/site/socialstorage/projects
Täytyy tutkailla. Ihmetyttää vaan se kun homma toimi 2.45 blenderissä oikein noilla mun asetuksilla. Ilmeiseti versioiden välillä ohjelmaan on tullut sellaisia lisäominaisuuksia että vanha tiedosto ei ilman lisäsäätöä pelitä.
Post Reply