Page 1 of 1

Blender kuvakulmat

Posted: 17.11.2009, 18:03
by Matskuboy
Minulla on seuraavanlainen ongelma. Kun mallinnan jotain esinettä niin tietyssä vaiheessa mallinnusta kuvakulmat menevät oudoiksi. Eli jos katson esimerkiksi front wiew:stä se ei ole suoraa edestä vaan pikkuisen ylä tai ala viistossa riippuen siitä miten rullaan työskentelypöytää. Alussa näin ei tapahdu vaan esine näkyy aina tismalleen valitsemastani kuvakulmasta. Kysenen ongelma tekee työskentelyn paikoittain lähes mahdotton vaikeaksi, eli jos joku tietää ratkaisun niin kertokaa ihmeessä.
Ps:Olen aika aloittelija.

Re: Blender kuvakulmat

Posted: 17.11.2009, 21:34
by nassepossu
Numeronäppäimistön 5 muuttaa kuvan ortografiseksi, eli poistaa perspektiivin. Lisäksi kannattaa aina välillä, kun siirtyy kohdasta toiseen valita joku piste, siirtää 3d-kursori siihen (shift+s, 4) ja keskittää kamera siihen pisteeseen (c).

Re: Blender kuvakulmat

Posted: 17.11.2009, 21:53
by Matskuboy
Kiitos ratkaisi ongelmani! :D