Blender kuvakulmat

Keskustelua 3D:stä ja avoimesta lähdekoodista.
Post Reply
Matskuboy
Posts: 11
Joined: 24.10.2009, 01:19

Blender kuvakulmat

Post by Matskuboy »

Minulla on seuraavanlainen ongelma. Kun mallinnan jotain esinettä niin tietyssä vaiheessa mallinnusta kuvakulmat menevät oudoiksi. Eli jos katson esimerkiksi front wiew:stä se ei ole suoraa edestä vaan pikkuisen ylä tai ala viistossa riippuen siitä miten rullaan työskentelypöytää. Alussa näin ei tapahdu vaan esine näkyy aina tismalleen valitsemastani kuvakulmasta. Kysenen ongelma tekee työskentelyn paikoittain lähes mahdotton vaikeaksi, eli jos joku tietää ratkaisun niin kertokaa ihmeessä.
Ps:Olen aika aloittelija.
nassepossu
Posts: 19
Joined: 21.09.2008, 10:23

Re: Blender kuvakulmat

Post by nassepossu »

Numeronäppäimistön 5 muuttaa kuvan ortografiseksi, eli poistaa perspektiivin. Lisäksi kannattaa aina välillä, kun siirtyy kohdasta toiseen valita joku piste, siirtää 3d-kursori siihen (shift+s, 4) ja keskittää kamera siihen pisteeseen (c).
Matskuboy
Posts: 11
Joined: 24.10.2009, 01:19

Re: Blender kuvakulmat

Post by Matskuboy »

Kiitos ratkaisi ongelmani! :D
Post Reply