Heh, mä tiesin tosta, mut en osannut optimoida tota skeneä... Poly reducer kuulostaa hyvältä. :p
Tosin tossa skenessä, jonka oon upannut tänne, ei taida olla sitä sss-toimintoa päällä. Lisäks tuon alustan materiaali on yksinkertasempi. Toi skene on paisunut pullataikinana noista ajoista niinkun windows 7 3.1:stä... :/
[offtopic]Kyl se normaali piirtäminen vaan on yksinkertasempaa touhua, vähemmän asetuksia.. [/offtopic]
Jouluun valmistautumista. :p
Re: Jouluun valmistautumista. :p
Nyt iski pieni kateusOberstleutnant wrote:3.6ghz 4 ytimellä
Mutta asiaan. Jos A3 kokoon 300p:nä renderoi niin ainakin reunoilta voi alkaa paistamaan terävät kulmat. En kyllä alkaisi polyja vähentämään ja itseasiassa tuohon lautaseen lisäsin yhden SubSurf tason. Ja ottaisin muuten myös kynttilän mirrorit pois.
Muita asetuksia rukkaamalla pystyy varmaan jonkun verran vaikuttamaan rendausaikaan, jos ei kone muuten meinaa hönkiä.
-
- Posts: 18
- Joined: 11.08.2008, 18:10
Re: Jouluun valmistautumista. :p
Rendasin ihan kokeiluksi fullhd resolla, eikä se polyjen vähentäminen teräviä kulmia tuonut (lukuun ottamatta lautasta johon voisi lisätä yhdet cutit jotta saa ulkoreunalle enemmän polyja/verttejä.)
aikaa meni sellane 2-3 minuuttia.
aikaa meni sellane 2-3 minuuttia.
Re: Jouluun valmistautumista. :p
Joo, tuo versio on palkon kevyempi, kuin tämä millä nykyään leikin, voin laittaa uuden, niin saatte testailla tehokoneitanne taas...
Nyt yritän ymmärtää tuota shadbuf nappia, kun tuo aurinko projisoi varjot eräästä objektista huolimatta kyseisestä napista mitään...
Jaah, alpha nollaan, niin varjot hävis ja heijastus pysyi. Ihme touhua tää 3d :p
edit: Nyt kun renderöin tuota, niin täytyyhän se sanoa, että oon mä ihan hukassa näiden materiaalien kanssa...
Nyt yritän ymmärtää tuota shadbuf nappia, kun tuo aurinko projisoi varjot eräästä objektista huolimatta kyseisestä napista mitään...
Jaah, alpha nollaan, niin varjot hävis ja heijastus pysyi. Ihme touhua tää 3d :p
edit: Nyt kun renderöin tuota, niin täytyyhän se sanoa, että oon mä ihan hukassa näiden materiaalien kanssa...
- Attachments
-
- kynttila.blend
- (315.21 KiB) Downloaded 454 times
-
- Posts: 18
- Joined: 11.08.2008, 18:10
Re: Jouluun valmistautumista. :p
Pienellä säädöllä tipahti rendausajat kivasti ja kuvassa ei eroa tahdo edes huomata. Esim kynttilästä trancparency pois jne.
Eroahan noissa kuvissa ei pahemmin löydy(paitsi reso, mutta pikseleitä ~saman verran eli rendausajan ero ei siitä tule).
Eroahan noissa kuvissa ei pahemmin löydy(paitsi reso, mutta pikseleitä ~saman verran eli rendausajan ero ei siitä tule).
Re: Jouluun valmistautumista. :p
Niih, pitäis opetella ilmeisesti olemaan laittamatta ylimääräsiä täppejä sinne meshin asetuksiin... toi transperency on peruja siitä, kun piti yrittää tehdä kyseisestä kynttilästä läpikuultavaa. En vieläkään onnistunut siinä, vaikka nyt tiedän, että se ilmeisesti pitäisi SSS asetuksialla tehdä. Saattaa olla, että tuosta kynttilästä ei enää tuu mitään sellasta, mitä kehtais näytellä kenellekään virallisesti.
Sitäpaitsi siihen joulukalenteriin ei varmaankaan tarvita tuollaista kuvaa, kaikista luultavammin laitan jonkun vanhan digitaalimaalauksen siihen taustalle, tai sitten teen uuden. Noh, eiköhän tässä ehdi.
Sitäpaitsi siihen joulukalenteriin ei varmaankaan tarvita tuollaista kuvaa, kaikista luultavammin laitan jonkun vanhan digitaalimaalauksen siihen taustalle, tai sitten teen uuden. Noh, eiköhän tässä ehdi.