Page 1 of 1

16.5 Jyväskylä: Pikkupelejä Blenderillä -demo

Posted: 15.05.2009, 10:37
by tuxer
Jyväskylän Yläkaupungin yössä (la 16.5) on jälleen myös Linux-tapahtuma ja siellä pidän demon pelien tekemisestä Blenderillä.

Paikka: Yliopiston päärakennus, luokka C5, 3.kerros (pääovesta sisään ja oikealle)

Aika: 16:30

Tarkoitus on esitellä miten pelimoottoria käytetään ja kuinka pikkupelin voi tehdä ilman ohjelmointitaitoja.

http://linux.fi/index.php/FLUG_Jyv%C3%A4skyl%C3%A4

Re: 16.5 Jyväskylä: Pikkupelejä Blenderillä -demo

Posted: 17.05.2009, 14:14
by tuxer
Demo on nyt pidetty ja viitisentoista ihmistä jaksoi vastustaa hienon sään vetovoimaa :)

Laitan tähän demotiedostot vähän paranneltuina:

Pallolabyrintti:
pallolabyrintti.blend
(269.3 KiB) Downloaded 519 times
Flipperi:
YKY_flipperi1.blend
(252.64 KiB) Downloaded 506 times
Muurinmurtaja:
muurinmurtaja.png
muurinmurtaja2.blend
(952.06 KiB) Downloaded 488 times
Fysiikkademot ja FPS-template:
http://www.opendimension.org/foorumi/vi ... ?f=20&t=59

- Bullet fysiikkamoottori (holvisimulaatiot, muurinmurtajan pohja)
http://opendimension.org/blender_en/arch_pressure.php

- Pythonin käyttö pelimoottorissa (kappaleen nopeuden selvittäminen)
http://opendimension.org/blender_en/ima ... illa.blend

Re: 16.5 Jyväskylä: Pikkupelejä Blenderillä -demo

Posted: 17.05.2009, 18:51
by sssampo
Ihan hauskoja pikkupelien alkuja. Pallo vain tahtoo liikkua vähän jähmeästi molemmissa. Tuntuu kuin flipperi olisi kokoa 10m x 20m :D

Re: 16.5 Jyväskylä: Pikkupelejä Blenderillä -demo

Posted: 18.05.2009, 07:41
by tuxer
sssampo wrote:Ihan hauskoja pikkupelien alkuja. Pallo vain tahtoo liikkua vähän jähmeästi molemmissa. Tuntuu kuin flipperi olisi kokoa 10m x 20m :D
Tuo on ihan totta. Blenderin fysiikkamoottorin ongelma on se, että simulaatio ei ole sidottu näytönpäivitysnopeuteen jolloin simulaatio tapahtuisi aina samalla nopeudella. Jos haluaa ultranopean version niin kun klikkaa Game -> Enable All Frames päälle niin sitten kaikki riippuu koneen nopeudesta.

EDIT: Voisi tietysti koettaa skaalailla kappaleita pienemmäksi, jotta saisi realistisemman käytöksen.