Page 1 of 1
16.5 Jyväskylä: Pikkupelejä Blenderillä -demo
Posted: 15.05.2009, 10:37
by tuxer
Jyväskylän Yläkaupungin yössä (la 16.5) on jälleen myös Linux-tapahtuma ja siellä pidän demon pelien tekemisestä Blenderillä.
Paikka: Yliopiston päärakennus, luokka C5, 3.kerros (pääovesta sisään ja oikealle)
Aika: 16:30
Tarkoitus on esitellä miten pelimoottoria käytetään ja kuinka pikkupelin voi tehdä ilman ohjelmointitaitoja.
http://linux.fi/index.php/FLUG_Jyv%C3%A4skyl%C3%A4
Re: 16.5 Jyväskylä: Pikkupelejä Blenderillä -demo
Posted: 17.05.2009, 14:14
by tuxer
Demo on nyt pidetty ja viitisentoista ihmistä jaksoi vastustaa hienon sään vetovoimaa
Laitan tähän demotiedostot vähän paranneltuina:
Pallolabyrintti:
Flipperi:
Muurinmurtaja:
Fysiikkademot ja FPS-template:
http://www.opendimension.org/foorumi/vi ... ?f=20&t=59
- Bullet fysiikkamoottori (holvisimulaatiot, muurinmurtajan pohja)
http://opendimension.org/blender_en/arch_pressure.php
- Pythonin käyttö pelimoottorissa (kappaleen nopeuden selvittäminen)
http://opendimension.org/blender_en/ima ... illa.blend
Re: 16.5 Jyväskylä: Pikkupelejä Blenderillä -demo
Posted: 17.05.2009, 18:51
by sssampo
Ihan hauskoja pikkupelien alkuja. Pallo vain tahtoo liikkua vähän jähmeästi molemmissa. Tuntuu kuin flipperi olisi kokoa 10m x 20m
Re: 16.5 Jyväskylä: Pikkupelejä Blenderillä -demo
Posted: 18.05.2009, 07:41
by tuxer
sssampo wrote:Ihan hauskoja pikkupelien alkuja. Pallo vain tahtoo liikkua vähän jähmeästi molemmissa. Tuntuu kuin flipperi olisi kokoa 10m x 20m
Tuo on ihan totta. Blenderin fysiikkamoottorin ongelma on se, että simulaatio ei ole sidottu näytönpäivitysnopeuteen jolloin simulaatio tapahtuisi aina samalla nopeudella. Jos haluaa ultranopean version niin kun klikkaa Game -> Enable All Frames päälle niin sitten kaikki riippuu koneen nopeudesta.
EDIT: Voisi tietysti koettaa skaalailla kappaleita pienemmäksi, jotta saisi realistisemman käytöksen.