Desimate modifier

Mallinnukseen liittyvät kysymykset ja ongelmat
Post Reply
marksto
Posts: 55
Joined: 20.10.2007, 16:00

Desimate modifier

Post by marksto »

Polkumallinsin eräänlaisen kappaleen ja muunsin sen meshiksi. Hirveä määrä vertksejä, tottakai. Olen jotenkin käsittänyt, että desimate:lla määrää voisi kohtuullistaa, mutta eipä onnistunut minulta. Neuvoa kaipaisin, miten se toimii ja soveltuuko se ylipäätään kyseiseen tarkoitukseen. Jos ei, olisiko jotakin muuta temppua verteksimäärän vähentämiseen?
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: Desimate modifier

Post by sssampo »

Decimate taitaa olla ainoa vaihtoehto. Sinun täytyy olla Object modessa, että vaikutukset näkyvät. Ratio- lukua muuttamalla nollaa kohti Face Count pienenee. Jotta vaikutukset ulottuisivat Edit modeen asti täytyy painaa Apply.

Huono puoli tässä on se, että tuo modifier muuttaa kaikki facet kolmioiksi.
Tuota vahinkoa voi ainakin osittain korjata Edit modessa valitsemalla kaikki facet ja Mesh -> Faces -> Convert Triangles to Quads tai painamalla Ctrl + J.

Aika kehnoa tulostahan tällä saa aikaan, mutta muita vaihtoehtoja ei tietääkseni ole.
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Desimate modifier

Post by tuxer »

Kannattaa myös katsoa polkumallinnuksessa käytettyjen käyrien resoluutiota ja poistaa esim. polusta turhat pisteet.
Post Reply