Operaatio Alt-M etenee ja kutsuu sinut mukaan

Mitä tapahtuu Blender rintamalla. Kerro siitä tänne.
peran
Posts: 49
Joined: 13.04.2009, 04:07

Re: Operaatio Alt-M etenee ja kutsuu sinut mukaan

Post by peran »

Olen sen verran nyyppä, etten ymmärrä kaikkia kohtia, mutta pikkaisen kommentteja.
tuxer wrote:Yksi aika tärkeä seikka on foorumin aluejaottelu. Itse kannata suhteellisen spesifiä, koska on aina helpompaa yhdistää alueita kuin erottaa aluetta kahdeksi jälkeenpäin.
Itse taas suosisin pelkistettyä palstaa, niin käyttäjät eivät hukkuisi aluevalintoihin. Tosin mahdollisuuksien mukaan pyrin lukemaan foorumin kaikki uudet viestit.
tuxer wrote:Tein tällaisen ehdotuksen:
TIEDOTTEET ja YLEISTÄ
* Tiedoitukset
* Yleinen keskustelu
Tämä on ihan hyvä.
tuxer wrote: BLENDER
* Mallinnus
* Renderointi, kompositointi, materiaalit ja valot
  • * Yafray
    * Lux
    * Indigo
    * Sunflow
    * yms.
* Animaatio
* Pelimoottori
* Python
* Partikkelit ja fysiikkasimulaatiot (neste, softbodies)
* Asennus ja lähdekoodi
Noikin käyp, mutta ehkä alussa olisi hyvä, jos noi renderointi-ohjelmat olisi pelkän renderoinnin alla. Mulle ei ole noista tuttuja kuin Yafray ja sekin vain nimeltä. Onkohan tossa listassa Blenderin oma (l. oletus) renderointiohjelma. Jos ei ole, niin se tulisi lisätä. Tai jos on, se tulisi olla ensimmäisenä ja selkeästi ilmoittaa, että siitä on kyse.
tuxer wrote: KILPAILUT
* Animaatioskabat
* Still-skabat
* Pikaskabat
Kilpailut ovat hyvä, mutta luulisi sitä nyt yksi kilpailu-lohko riittävän. Tämä olisi hyvä, jos yrityksillä olisi mahdollisuus järjestää kilpailuja omista projekteistaan. Saattaisi palkintoihin tulla ihan kivojakin porkkanoita, vaikka en edustakaan mitään yritystä.
tuxer wrote: GALLERIA
* Projektit
* WIP
* Kuvat
* Videot
Mikä on WIP ?

Tähän olisi kiva. Tosin sellainen saattaa löytyä muualtakin Vapaille lisensseille tehtyjä malleja .blend-tiedostoja. Siis mallinnuksia, joita muutkin saavat vapaasti käyttää omissa projekteissaan.

Siihen itse voisin lahjoittaa muutaman Riedelin lasin, joita huvikseni mallinsin harjoituksena Tutoriaaleista.
tuxer wrote: TUTORIAALIT
* Blender-tutoriaalit
Blender-tutoriaalit jakaisin tämän neljään ala-lajiin.
Suomalaiset Video-tutoriaalit
Suomalaiset muut tutoriaalit
Muut Video-tutoriaalit
Muut muut tutoriaalit

Tämä siksi, että nykyisessä systeemissä suomalaiset tutoriaalit häviävät englantilaisten jalkoihin, mutta ainakin itse (enkä takuulla ole ainoa) toteutan mieluummin kotokielellä esitettyjä tutoriaaleja.
Henkki
Posts: 19
Joined: 06.10.2007, 17:24

Re: Operaatio Alt-M etenee ja kutsuu sinut mukaan

Post by Henkki »

peran wrote: Mikä on WIP ?
Work In Progress, eli siellä esitellään töitä jotka ovat vielä kesken/vaiheessa :)
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Operaatio Alt-M etenee ja kutsuu sinut mukaan

Post by tuxer »

Blender.fi on näemmä kaadettu. Tuossa on jesterKingin oma tiedote asiasta:
http://www.blendernation.com/2009/05/04 ... ites-down/

Voin kuvitella harmin määrää. Paskamamaista että aina on ihmisiä jotka osaavat vain rikkoa asioita.
Post Reply