Apua pelintekoon?

Keskustelu ja kuvia keskeneräisistä Work In Progress töistä.
Post Reply
Captain Awesome
Posts: 14
Joined: 27.01.2009, 15:41

Apua pelintekoon?

Post by Captain Awesome »

Joo elikäs yritän tehdä ensimmäisestä persoonasta kuvattua perus keskiaika/magia ropetta, ihan projektin alussa ollaan vielä. Huomasin tälläisen ongelman että stencil ei toimi tai sitten se ei näy oikein. En nyt saa tähän kuvaa ku olen ihan tollo foorumien kanssa mutta ongelma on siinä että teksturoimassani planessa tai pelimaailmassa on pelkkä ruohon tekstuuri mutta previewissä (kai material tabin alla, esim pallossa) näkyy sekä ruohoa että kivikkoa jota yritin siihen lisätä. Onko mitään hajua mistä tämä johtuu?
Trogdor
Posts: 69
Joined: 15.03.2008, 21:58

Re: Apua pelintekoon?

Post by Trogdor »

Nyt en oikein ymmärtänyt, mutta oletko katsonut map input valikosta UV napin?
Captain Awesome
Posts: 14
Joined: 27.01.2009, 15:41

Re: Apua pelintekoon?

Post by Captain Awesome »

Ei se ainakaan mitään auttanu kun äsken sitä koitin...
User avatar
Sienikasvusto
ADMIN
Posts: 237
Joined: 26.07.2007, 23:19

Re: Apua pelintekoon?

Post by Sienikasvusto »

Voisitko laittaa .blendin niin olisi helpompi ymmärtää ongelmasi.
Muista laittaa siihen mukaan kaikki kuvat pack toiminnolla.
Captain Awesome
Posts: 14
Joined: 27.01.2009, 15:41

Re: Apua pelintekoon?

Post by Captain Awesome »

Noh, blend- tiedosto on liian iso lähetettäväksi mutta tässä on se kuva mitä aiemmin yritin laittaa.. kuten näkyy stencil näkyy preview- pallossa muttei itse maastossa...
Attachments
kuva1.jpg
Captain Awesome
Posts: 14
Joined: 27.01.2009, 15:41

Re: Apua pelintekoon?

Post by Captain Awesome »

Ai niin, tässä tutoriaali mitä seurasin, ehkä siitä on apua ongelman selvityksessä:
http://en.wikibooks.org/wiki/Blender_3D ... Stenciling
EDIT:
Päätin pari päivää takaperin tehdä pelistä kahden tiimin moninpelimätön, jossa on pari eri mappia. En käytä stenciliä niissä joten en tarvitse tähän hätään tietoa siitä kuinka saan sen toimimaan oikein, mutta jos tarvin myöhemmin ja joku tietää kuinka se toimii niin kerro ihmeessä.

Laitan tänne myöhemmin lisää kysymyksiä koska on pari jo mielessä.
Captain Awesome
Posts: 14
Joined: 27.01.2009, 15:41

Re: Apua pelintekoon?

Post by Captain Awesome »

OK nyt olisi tällänen kysymys: kuinka voin liittää planeen tiilimuurin jonka voi hajottaa ilman että se räjähtää? Kun koitin toimisiko tälläsen tutoriaalin http://en.wikibooks.org/wiki/Blender_3D ... e_tutorial "Dynamic obstacles"-kohta, niin palikat räjähti ympäriinsä ja tippui alas planelta...

Eli tarviiko planeen liittää skybox tai joku vastaava että ne ei räjähdä kun pelimoottorin käynnistää?
Trogdor
Posts: 69
Joined: 15.03.2008, 21:58

Re: Apua pelintekoon?

Post by Trogdor »

Siis tarkoitat kuutioita jotka ovat päällekkäin?
Kokeileppas vaihtaa bounds- valikosta box tai trianglemesh ja siirrä kuutioita hieman erilleen.
Captain Awesome
Posts: 14
Joined: 27.01.2009, 15:41

Re: Apua pelintekoon?

Post by Captain Awesome »

Joo tarkoitin. Jos tarkoitit static trianglemesh-vaihtoehtoa (ei tuossa kyllä mitään muuta trianglemeshiä olekaan), niin se ei auta koska silloin palikat eivät liiku ollenkaan... Erilleen siirtäminenkään ei auttanut, ne pomppaa vaan vaikka niitä ei stackaisi.. Pitäiskös tohon planeen liittää jotenkin painovoima tai sellanen että se vetää irtoesineitä puoleensa? Onko se mahdollista?

EDIT: Kun otin uuden planen ja tein samalla tavalla niin palikat tippuvat planen läpi???
EDIT2: OK se bugitti, koitin uudelleen ja toimii hyvin. Ei räjähtele enää eikä tipu planen läpi.
Captain Awesome
Posts: 14
Joined: 27.01.2009, 15:41

Re: Apua pelintekoon?

Post by Captain Awesome »

Tuli tässä mieleen että voiskos noi laatikot liittää toisiinsa niin että ne ei tipu omia aikojaan mutta iskua ottaessa irtoo toisistaan?
Trogdor
Posts: 69
Joined: 15.03.2008, 21:58

Re: Apua pelintekoon?

Post by Trogdor »

Captain Awesome wrote:Tuli tässä mieleen että voiskos noi laatikot liittää toisiinsa niin että ne ei tipu omia aikojaan mutta iskua ottaessa irtoo toisistaan?
Voi. Tein sinulle esimerkkitiedoston, jota soveltaessa se onnistuu:
Attachments
esimerkki.blend
(34.87 KiB) Downloaded 518 times
Captain Awesome
Posts: 14
Joined: 27.01.2009, 15:41

Re: Apua pelintekoon?

Post by Captain Awesome »

Pitääkö game-engine käynnistää? Koska jos en käynnistä sitä niin riippuen siitä missä hiiri on blender pistää menun päälle tai muokkaa tuota tekstiä ja jos käynnistän sen laatikko vain tippuu.. Törmäsin erään toisen samantyylisen jutun kanssa tähän ongelmaan kun neuvottu nappi ei tee sitä mitä ohje sanoo...
Trogdor
Posts: 69
Joined: 15.03.2008, 21:58

Re: Apua pelintekoon?

Post by Trogdor »

Game engine käyntiin. Kokeile painaa p:tä niin se käynnistää enginen.
Captain Awesome
Posts: 14
Joined: 27.01.2009, 15:41

Re: Apua pelintekoon?

Post by Captain Awesome »

Joo no se vaan tippuu... Öh ihan varmuudeksi liitän tähän videon siitä mitä tarkoitan jos et ymmärtänyt oikein.
http://www.youtube.com/watch?v=-zpNu7TEs_k

Eli kuinka tommonen tehdään?

EDIT: Joo kysyin tuon videon tekijältä, ja hän kertoi sen liittyvän jollakin tavalla weight paintiin ja antoi linkin sivulle josta sen voin ymmärtää. Perehdyn siihen myöhemmin, kun nyt katsoin tämän WSAG- verkkosysteemin luojan tekemää viestiä jollakin foorumilla. Siitä selvisi, että itse peli pitää tehdä tämän verkkosysteemin pohjalle. Nyt väännän kyseistä verkkoa kun löysin kyseiseen asiaan liittyvän kattavan tutoriaalin.
Captain Awesome
Posts: 14
Joined: 27.01.2009, 15:41

Re: Apua pelintekoon?

Post by Captain Awesome »

Trogdor wrote:
Captain Awesome wrote:Tuli tässä mieleen että voiskos noi laatikot liittää toisiinsa niin että ne ei tipu omia aikojaan mutta iskua ottaessa irtoo toisistaan?
Voi. Tein sinulle esimerkkitiedoston, jota soveltaessa se onnistuu:
Ostin uuden läppärin joku aika sitten ja tällä toimii, tehokkaammalla koneella ei jostain syystä toiminu niinkun pitäis.
Perehdyn vähän tähän, oliskos missään tutoriaalia tämän tekoon? Auttaisi paljon.
Kiitos.
Post Reply