Hei pitkästä aikaa.
Kun tekee fysiikka moottorilla esim, pallon putoavan planen päälle. (Ja testaa sen play game et toimii)
Miten sen saa mukaan ulos avina. Eli siis mukaan animaatioon missä muut objektit jo liikkuu?
Kiitos
Miten saan renderöityä tämän?
Re: Miten saan renderöityä tämän?
Rajoittuneen BGE tietämykseni mukaan et voi tallentaa BGE videota Blendering tai BGE:n avulla.
Tarvitse jonkilaisen videon-kaappaus softan kuten esimerkiksi www.fraps.com windows puolella.
Tarvitse jonkilaisen videon-kaappaus softan kuten esimerkiksi www.fraps.com windows puolella.
Re: Miten saan renderöityä tämän?
Fysiikkasimulaation voi leipoa animaatioksi Game -> Record Game Physics to IPO. Sen jälkeen sen voi ajaa Alt + a ja renderoida kuten tuossa Trogdorin linkissä sanotaan.ksedit wrote:Hei pitkästä aikaa.
Kun tekee fysiikka moottorilla esim, pallon putoavan planen päälle. (Ja testaa sen play game et toimii)
Miten sen saa mukaan ulos avina. Eli siis mukaan animaatioon missä muut objektit jo liikkuu?
Kiitos
Re: Miten saan tehtyä tämän?
Kiitos. Onnistui kun teki vain kaiken valmiiksi ja tosiaan laitto sen recordin päälle ja ajoi paketin ulos. Uusi ongelma, millä työkalulla voin piirtää taustakuvan ääri viivat? Esim: oma käsi taustaksi ja sitten piirtämään ääri viivoja pitkin? Pienen etsiskelyn jälkeen löysin kyllä greace pencil työkalun mutta sillä kun on piirtänyt ääri viivat. En osaa tehdä kuvalle sen jälkeen mitään. Siinä jää piirto päälle ja ei voi skaalata eikä extrudia käyttää...
Toinen kysymys vielä. Millä näppäimellä saa sen neliö valitsimen kun ollaan edit tilassa ja halutaan aktivoida pisteitä objektista?
kiitos paljon taas!
Toinen kysymys vielä. Millä näppäimellä saa sen neliö valitsimen kun ollaan edit tilassa ja halutaan aktivoida pisteitä objektista?
kiitos paljon taas!
Re: Miten saan tehtyä tämän?
Kiitti vinkista, tuxer
Ksedit,
Greace pencil työkalu pitää silällään 'Converto to..' toiminnon, jolla viivan saan muutettua Path, Bezier tai Armature muotoon.
Path ja Bezier käyrät saa sitten normaalissa Object modessa muutettua meshiksi ALT+C näppäimillä. Path käyrän muuttaminen meshiksi näyttäisi tekevän huomattavasti vähemmän verteksejä, kuin Bezier muuttaminen.
Verteksejä voi valita Edit modessa B tai tupla B näppäilyllä.
Ksedit,
Greace pencil työkalu pitää silällään 'Converto to..' toiminnon, jolla viivan saan muutettua Path, Bezier tai Armature muotoon.
Path ja Bezier käyrät saa sitten normaalissa Object modessa muutettua meshiksi ALT+C näppäimillä. Path käyrän muuttaminen meshiksi näyttäisi tekevän huomattavasti vähemmän verteksejä, kuin Bezier muuttaminen.
Verteksejä voi valita Edit modessa B tai tupla B näppäilyllä.
Re: Miten saan renderöityä tämän?
Jep näin tein mutta ei silloin tule piirretystä viivasta objektia jota voisi extrudata/scaleta ynm.. ja piirtotyökalu jää päälle vaikka poistan kaikki ikkunat ja myöhemmin vielä objektit 3d viewistä?
No ajattelin sitten tehdä kyseisen homman bezier curvella mutta siinä sain tehtyä ctrl pohjassa janan joka kiertää kuvan ääriviivat mutta kun palaan lähtö pisteeseen en saa päätettyä janaa, että pääsisi sen jälkeen lisäämään kappaleelle teksturit ynm. Eli pitäisiä saada lopetettua eka pointtiin piirto. Jollain näppäimellä sen saa mutta millä?
KIITOS
No ajattelin sitten tehdä kyseisen homman bezier curvella mutta siinä sain tehtyä ctrl pohjassa janan joka kiertää kuvan ääriviivat mutta kun palaan lähtö pisteeseen en saa päätettyä janaa, että pääsisi sen jälkeen lisäämään kappaleelle teksturit ynm. Eli pitäisiä saada lopetettua eka pointtiin piirto. Jollain näppäimellä sen saa mutta millä?
KIITOS
- Sienikasvusto
- ADMIN
- Posts: 237
- Joined: 26.07.2007, 23:19
Re: Miten saan renderöityä tämän?
Tässä pientä tutoa aiheesta...
http://www.screencast.com/users/sienika ... e78928184e
http://www.screencast.com/users/sienika ... e78928184e
Re: Miten saan renderöityä tämän?
Kiitos hyvä tuto! Mitä painoit 1.21 , 1.30 ja 1.42 kohdalla! Joku näppäin mutta en löytänyt. Onko jotain työkalua, että saa kappaleet kiinni toisiinsa esim: kaksi laudan kappaletta vierekkäin? Olen käyttänyt sitä hevoskenkää mutta se tarttuu kappaleen kulmiin!
- Sienikasvusto
- ADMIN
- Posts: 237
- Joined: 26.07.2007, 23:19
Re: Miten saan renderöityä tämän?
1.21 painoin alt+c eli convert to.
1.30 painoin f eli make edge/face.
1.42 painoin ensin f mutta kun se ei automaattisesti osannut sitä nätin näköistä tehdä painoin alt+F eli fill.
Toivottavasti auttoi.
ps. Pursotus, extrude, on E
1.30 painoin f eli make edge/face.
1.42 painoin ensin f mutta kun se ei automaattisesti osannut sitä nätin näköistä tehdä painoin alt+F eli fill.
Toivottavasti auttoi.
ps. Pursotus, extrude, on E