Mörje. Mallintelen MP7A1 konepistoolia. Varjostukset ovat kuitenkin vituillaan, mikä on pielessä? :D Normaalit pitäs olla oikein päin.
Pyssy näyttää vielä hölmöltä, koska kaikki osat ovat vielä yhtä leveitä (kiskot jne.).
Mallin varjostus näyttää oudolta
Re: Mallin varjostus näyttää oudolta
En mä nyt keksi mitään muuta, kun noiden normaalien säätäminen.
Edit- tilassa valitse kaikki (A) ja paina Ctrl+N ja recalculate normals outside
Edit- tilassa valitse kaikki (A) ja paina Ctrl+N ja recalculate normals outside
Re: Mallin varjostus näyttää oudolta
Arvaa monta kertaa totaki oon kokeillu... Ideoita?
E: Tässä vielä kuva sisältä, jos on jotain apua.
E: Tässä vielä kuva sisältä, jos on jotain apua.
Re: Mallin varjostus näyttää oudolta
Ongelma voi olla mallissa. Tee päälä olevasta säleikösta esim. eri objekti , että voit kyljessä käyttää vähemmän kolmioita.
Re: Mallin varjostus näyttää oudolta
Voisit myös uppia .blend tiedoston niin saisi ehkä paremman käsityksen
Re: Mallin varjostus näyttää oudolta
Noniin, ratkaistu. EdgeSplit modifier poisti kaikki ongelmat. Kiitti avusta kuitenkin :P
Re: Mallin varjostus näyttää oudolta
Kuten sssampo sanoi, siinä saattoi olla osa normaaleista väärinpäin, tarkistitko ne? Toinen vaihtoehto olisi päällekäiset pinnat tai verteksit. Remove doubles auttaa tähän. Viimeinen, mikä tulee mieleeni, jos mallissa oli sekaisin solid ja smooth pintoja.
- Sienikasvusto
- ADMIN
- Posts: 237
- Joined: 26.07.2007, 23:19
Re: Mallin varjostus näyttää oudolta
Tämän lisäksi kannattaa vielä kokeilla Auto Smootia.
Ja tervetuloa foorumeille.
Ja tervetuloa foorumeille.