Page 1 of 3
Lentomalli BGE:lle
Posted: 06.12.2008, 13:36
by Xjazz
Terve
Olen työstänyt kiinteäsiipisen alisoonisen lentokoneen lentomallia jonkin aikaa. Tavoitteena olisi kevyt mutta uskottava lentomalli BGE käyttäjille.
Liitteenä on FDM4BGE projektin tämän hetkinen tilanne.
Lentomalli-demon visuaalisen puolen, lentävää kuutiota lukuunotamatta, on tehnyt Nikolay116 (gameblender.org).
Re: Lentomalli BGE:lle
Posted: 06.12.2008, 16:00
by Trogdor
Hyvältä näyttää!
Olet näköjään samalla nimimerkillä kuin gameblender sivustolla.(oma nimimerkki kuutio)
Re: Lentomalli BGE:lle
Posted: 09.12.2008, 23:15
by Xjazz
Terve Kuutio eikun Trogdor,
ja kiitos kiitos
Työtä on vielä paljon mutta tolkuttomasti, ennen kuin pääsen edes lähelle tätä:
http://es.youtube.com/watch?v=xyQNImr_YOY
Jahka FDM4BGE on joskus alphana, niin voin viimein aloittaa vasinaisen BGE:n opiskelun
j/k
Jos löydän tuon wanhan 'Dusters low' radan vielä joltain levyltä, niin yritän tehdä sen pohjalta jonkinlaisen demon.
Re: Lentomalli BGE:lle
Posted: 10.12.2008, 09:04
by Trogdor
Joku muukin on näköjään yrittänyt tehdä lentomallia:
http://es.youtube.com/watch?v=98qMRNkBVXA
Re: Lentomalli BGE:lle
Posted: 10.12.2008, 17:07
by Trogdor
Eikös tuossa videossa ole vain kenttä tehtynä blenderillä, ja se importanttuna aces high- pelimoottorille?
Re: Lentomalli BGE:lle
Posted: 10.12.2008, 20:21
by Xjazz
Trogdor wrote:
Eikös tuossa videossa ole vain kenttä tehtynä blenderillä, ja se importanttuna aces high- pelimoottorille?
Kyllä, rata on aikanaan tehty blenderillä AH2:n head-to-head pelamiseen.
Tarkoitin lähinnä sitä, että FDM4BGE-projektissa asetin lentomallin esikuvaksi nimenomaan AH2:n.
Lentomalli DEMO BGE:lle
Posted: 19.12.2008, 21:12
by Xjazz
Tere,
Flight Dynamics Model for the Blender Game Engine demo (15.5M zipattu .exe + dll sälä):
http://www.mediafire.com/?nj3zzzmyyy3
Ohjaus hiirellä (pitch & roll) sekä ohjaimien keskitys hiiren keskinappulalla. Ei muita kontrolleja tähän hätään.
Huomautus
Taivas ja meri objektit tekstuureineen, Nikolay116 (gameblender.org).
Packard Merlin V-1650 moottorin ääni, tuntemattoman AH2 pelaajan äänipaketista.
Kanjoni objekti teksuureineen, minun.
Re: Lentomalli BGE:lle
Posted: 20.12.2008, 11:10
by Sienikasvusto
Tuota noin onko sinulla mahdollisuutta portata tota macille ja linuxille?
Re: Lentomalli BGE:lle
Posted: 20.12.2008, 18:22
by tuxer
Sienikasvusto wrote:Tuota noin onko sinulla mahdollisuutta portata tota macille ja linuxille?
Tai tarjota pelkkä .blend -tiedosto? (tuo on nimittäin aika kiinnostava).
Re: Lentomalli BGE:lle
Posted: 20.12.2008, 19:18
by Xjazz
Terve
Tässäpä tämä .blend tiedosto maccien ja linuxien iloksi:
http://www.mediafire.com/?j3dtflzn4mw
Porukalla kilpalentopelin demoa tekemään?
Re: Lentomalli BGE:lle
Posted: 20.12.2008, 20:52
by Trogdor
Hieno on.
Mutta minusta tuo hiirellä ohjaaminen on aika huono valinta lentopeliin. Miksi ei ohjaukseen voisi käyttää näppäimiä niinkuin esimerkiksi
Battlefieldeissä; W:stä lisää kaasua, S:stä vähentää kaasua, D:stä kääntää oikealle, A sama, nuolinäppäin ylös syöksyy, nuolinäppäin alas nostaa nokkaa ja sivunnuolinäppäimistä pyöräyttää lentokonetta ?
Ja pelin teossa voin olla mukana jos kiinnostaa
Re: Lentomalli BGE:lle
Posted: 20.12.2008, 22:03
by Xjazz
Kiitti
Ainoa syy miksi valitsin tuon hiiriohjauksen oli se, että en osannut koodata CH:n lentotikkua, Saitekin kaasukahvaa ja Logitechin pedaalia peliin
Kyllä se näppisohjauskin olisi varmasti ihan mahdollinen vaihtoehto. Pitäisi olla vain joku joka osaa tehdä tarvittavan koodin ja BGE logiikan kalibrointeinneen 'Input setting'-menua varten. Tuolle toiminnolle saattaisi löytyä kysyntään laajemmaltikkin.
Tuosta 'kepillä jäätä' peli-projekti kommentista sen verran, että hommassa olis kaksi osa-aluetta. FDM4BGE kehitys / testaus sekä varsinainen pelin kehitys / testaus.
Tämä FDM4BGE olisi lentämisen yleiskone, joka ottaa kantaa tekijän/käyttäjän määrittämiin lentokoneen aerodynamisiin & fyysisiin ominaisuuksiin tietyssä lentotilassa, laskien vaikuttavien voimien ja vastavoimien(force & torque) summat painovoimaan nähden. Ok? Ajatuksena olisi tehdä dokumentoitu moduuli BGE-yhteisön käyttöön a'la vehicle wrapper. Aikataulua ei ole julkistettu...
Se varsiainen peli olisi sitten kaikki muu, joka näkyy ja kuuluu pelaajalle.
Toki demo voidaan tehdä tällä FDM4BGE esiversiolla ja keskittyä peli muuhun sisältöön.
Re: Lentomalli BGE:lle
Posted: 21.12.2008, 19:01
by tuxer
Tässäpä tämä .blend tiedosto maccien ja linuxien iloksi:
Kiitoksia!
Kuuluuko tuon kallistamisen olla noin hidas? Eli kallistaakseen joutuu nyt rullaamaan hiirellä sivuttain pari kertaa. Vai onko tässä joku ero OS:in välillä?
Re: Lentomalli BGE:lle
Posted: 21.12.2008, 19:25
by Xjazz
tuxer wrote:Tässäpä tämä .blend tiedosto maccien ja linuxien iloksi:
Kiitoksia!
Kuuluuko tuon kallistamisen olla noin hidas? Eli kallistaakseen joutuu nyt rullaamaan hiirellä sivuttain pari kertaa. Vai onko tässä joku ero OS:in välillä?
Kallistus on kyllä turhan hidas.
Muuta 'aerodynamics' skriptin rivi 121 seuraavanlaiseksi ja johan alkaa rullaa
aa_cli =[-25.0, -9.8, 25.0, 9.8] # aileron cl values for the interpolation
Re: Lentomalli BGE:lle
Posted: 22.12.2008, 11:32
by Xjazz
Jostain syystä en saa tuota 'Cube' objektia ja siihen liittettyjä aliobjekteja näkyviin pelissä.
En ole löytänyt materiaali, kamera tai objekti asetuksista apua vaivaan.
Onko muilla vastaavaa ongelmaa?