Page 1 of 1

Blender 2.46 on ovella!

Posted: 19.05.2008, 12:39
by tuxer
Paljon uutta kivaa kiitos Beach-projektin:

http://www.blender.org/development/rele ... ender-246/

EDIT: ja projekti on tietysti Peach, eikä Beach :)

Re: Blender 2.46 on ovella!

Posted: 19.05.2008, 19:50
by Thaliondraught
Hyvältä vaikuttaa :) Heti lähti lataukseen :D

Re: Blender 2.46 on ovella!

Posted: 19.05.2008, 22:54
by ramppis
Testattu uutta UV-systeemiä. Kätsältä vaikuttaa ja lisäksi se on integroitu edit-modeen. Nyt kun vielä uusi pöytäkone kotiutuisi niin ei tarvitsisi hitaalla läppärillä kihnuttaa.

Re: Blender 2.46 on ovella!

Posted: 20.05.2008, 00:13
by LeBis
Asennus, Päälle vai uusiksi poistamalla vanha alta?
Paljonkin muutoksia? Pitääkö käyttö opetella uusiksi? Tosin en ole ehtinyt edellistäkään versiota kovin kokeilla kun luekelin ohjeita :)

Pitäisi kokeilla putkirunkoa vääntää vaan mistähän aloittaisi...

Re: Blender 2.46 on ovella!

Posted: 20.05.2008, 18:10
by tuxer
LeBis wrote:Asennus, Päälle vai uusiksi poistamalla vanha alta?
Paljonkin muutoksia? Pitääkö käyttö opetella uusiksi? Tosin en ole ehtinyt edellistäkään versiota kovin kokeilla kun luekelin ohjeita :)

Pitäisi kokeilla putkirunkoa vääntää vaan mistähän aloittaisi...
Ei tarvitse opetella käyttöä uusiksi. Peruskäyttöliittymä ei ole muuttunut juuri yhtään. Lähinnä siis vain lisää optioita jo olemassa oleviin juttuihin.

Partikkeli-systeemi on uusi, joten se on opeteltava uudestaan.

Re: Blender 2.46 on ovella!

Posted: 21.05.2008, 01:47
by Pingviini-
Latasin juuri ton uuden blenderin ja huomasin että kun menee edit tilaan niin yhdestä pinnasta tulee täplikäs. Onko kyseessä bugi vai yrittääks se sanoa että jotain on huonosti?
http://picasaweb.google.fi/karli.89/Ble ... 0639885586 tossa on kuva siitä. On kyl liian epätarkka kuva, että sitä pisteytystä ei huomaa. Onko kellään muulla samaa ongelmaa, vai onko mun rautakasassa ongelma?

Re: Blender 2.46 on ovella!

Posted: 21.05.2008, 11:17
by Sienikasvusto
Ei tämä ole bugi eikä laitteistovirhe. Viimeiseksi valittu face on pilkullinen erottamisen helpotukseksi.

Re: Blender 2.46 on ovella!

Posted: 21.05.2008, 16:40
by Pingviini-
hmm... outoa. Eikös sit jos ottaa uuden facesin ja menee pois edit tilasta ja menee takas niin pitäis olla uus pinta "täplikäs"? Noh mulla ei ainakaan käy näin. Se täplikäs pinta pysyy kokoajan samassa paikassa ja joissakin esineissä ei niitä edes oli. Oonkohan nyt ymmärtänyt ihan oikein ton ajatuksen? :D

Re: Blender 2.46 on ovella!

Posted: 07.06.2008, 15:48
by ramppis
Nyt kun meikäläinenkin on pian viikon ollut onnellinen Ubuntulinux-mies niin huomasin (kuten joku jossain taisi jo mainitakin) ettei pakettienhallinnasta saa viimeisintä Blenderiä vaan menee "käsipeliksi" jos haluaa 2.46:lla herkutella. Mistähän mokomat viiveet?

Huomasin sellaisen jutun, että pelitilassa liikuttaessa ruudulla kulkee hiljaa alhaalta ylös häiritsevä vaakaraita, joka näkyy erityisesti sivuttaisliikkeissä. Windowsin puolella tuota ei ollut.
Näytönohjain-juttu - en tiedä. Rajoitetut nvidia ajurit on asennettu.

Re: Blender 2.46 on ovella!

Posted: 07.06.2008, 15:55
by Trogdor
Sen olen huomannut tässä 2.26 että uv face select ei ole samassa pudotusvalikossa kuin 2.25. Missä se on 2.26?

Re: Blender 2.46 on ovella!

Posted: 07.06.2008, 16:02
by ramppis
Trogdor wrote:Sen olen huomannut tässä 2.26 että uv face select ei ole samassa pudotusvalikossa kuin 2.25. Missä se on 2.26?
UV face selectiä ei ole enää erikseen lainkaan vaan uv-hommat tehdään edit-tilassa.

Re: Blender 2.46 on ovella!

Posted: 07.06.2008, 16:39
by Trogdor
jaa. mutta miten? :P