Maapallon mallintaminen

Mallinnukseen liittyvät kysymykset ja ongelmat
Post Reply
ksedit
Posts: 37
Joined: 04.03.2008, 23:10

Maapallon mallintaminen

Post by ksedit »

hei voisko joku laittaa tarkat ohjeet miten saan tehtyä maapallon ja siihen tietty maapallon kuva ku se tekee sen ihan väärällä tavalla venyttää kuvaa pahasti!! ku lataa kuvan palloon! no miten sitten animaation kans liikkeelle? miten keyframet asetetaan niin et kamare liikkuu sulavasti vaikka ympäri!!!
User avatar
Blenderuser
Posts: 20
Joined: 18.12.2007, 20:05

Re: Maapallon mallintaminen

Post by Blenderuser »

Paina Map Input-paneelissa Sphe-nappi pohjaan Flat-napin sijasta.
ksedit
Posts: 37
Joined: 04.03.2008, 23:10

Re: Maapallon mallintaminen

Post by ksedit »

kiitos. Sain siihen nyt aidon näköisen kuvan maapallosta ja yrittäisin nyt saada vähän liikettä. Pystyiskö joku näyttää miten se timeline toimii, kamera-ajo ja keyframe? edes jotain tietoja!! KIITOS TAAS
ksedit
Posts: 37
Joined: 04.03.2008, 23:10

Re: Maapallon mallintaminen

Post by ksedit »

Hei. Olen saanut tehtyä jo jotain tuolla blenderillä. Avaruus ja maapallo, mutta miten saisin helpoiten lisättyä pilviä/sumua? Ohjeet suhkot tarkasti (olen aloittelija) Kiitos muuten hyvistä ohjeista!
Attachments
maapallo HD valmis.jpg
User avatar
Thaliondraught
Posts: 42
Joined: 13.02.2008, 20:50

Re: Maapallon mallintaminen

Post by Thaliondraught »

Anteeksi, että ei välttämättä hirveän yksityikohtaiset ohjeet.

En pitkään aikaan ole Blenderiä käyttänyt, mutta nyt tuli taas aloitettua, mutta asiaan:

Joskus aikoinaan kun opettelin Blenderiä, niin sain pilvet lisäämällä toisen (pilvi) tekstuurin tuon maa tekstuurin päälle. Ideana on käyttää osittain läpinäkyvää kuvaa pilvistä. Jotenkin siinä piti alfakanavan kanssa leikkiä. Luulisi, että Blenderissä saa valittua mustavalkoisesta tekstuurista, kumpi väri näkyy? Itse muistaakseni tein kuvanmuokkausohjelmalla pilvet ja muuten kuva oli läpinäkyvä. Joku joka osaa niin voisi tarkentaa, kun tosiaan en hirveän hyvin osaa itsekkään :)
Post Reply