Minäkin otin vähän testiä nopeuksissa.
Tuplaydinprossu ja Intel-Mac:
1 thread:
04:49.43
2 threads:
02:27.89
4 threads:
02:37.30
8 threads:
02:43.20
Tästä näkee aika hyvin miten threadit vaikuttavat renderöintinopeuteen. 2 Coressa kun on 2 threadia niin silloin optimaalinen asetus on 2. Yhden ja kahden threadin välillä on selkeä ero kun renderöintiaika puolittuu.
Mikä näytönohjain?
- Blenderuser
- Posts: 20
- Joined: 18.12.2007, 20:05
Re: Mikä näytönohjain?
Sellaisen vinkin voisin antaa, että Linuxissa rendaukset toimivat paljon nopeammin kuin Windowsissa. Itse kun kokeilin, niin rendausaika lyheni melkein 2/3 Windowsin vastaavasta.
Eli Windowsissa: 3,99s
Ja Linuxissa: 2,84s
Noi ajat tulee siitä, kun pistin peachin benchmark-testin molemmille käyttiksille. Se testi on sitten tuossa: http://peach.blender.org/wp-content/upl ... mark.blend
Eli Windowsissa: 3,99s
Ja Linuxissa: 2,84s
Noi ajat tulee siitä, kun pistin peachin benchmark-testin molemmille käyttiksille. Se testi on sitten tuossa: http://peach.blender.org/wp-content/upl ... mark.blend
Re: Mikä näytönohjain?
En tuollaista testiä tiennytkään, kiitos vinkistä.
Tässä omat (karkasi vähän OT)
Alkaa koneessa vähän ikä painaa
Tässä omat (karkasi vähän OT)
Code: Select all
Benchmark Results, Screen Size 1920 x 1200
Overall Score (FPS)
gl : 16.6106 fps
render : 31.98 sec
Spin wireframe view, subsurf monkey, 4 subsurf levels : 55.4623 fps
Spin solid view, subsurf monkey, 4 subsurf levels : 30.7944 fps
Spin solid view, 1000 monkes : 7.8130 fps
Spin wire view, 1000 monkes : 17.2286 fps
OpenGL image load & free, 256x256 px : 389.2734 fps
OpenGL image load & free, 512x512 px : 83.8750 fps
OpenGL image load & free, 1024x1024 px : 21.0791 fps
OpenGL image load & free, 2048x2048 px : 5.4600 fps
Raytracing with AO and area light, 4 threads : 22.81 sec
Shadowbuffer light, 1 threads : 41.15 sec
Re: Mikä näytönohjain?
Minkäs sille voi kun kone on mopo:
Näyttöni resoluutio ei ole 1280 x 975, joten en tiedä mistä tuo testi sen arpoi.
Code: Select all
Benchmark Results, Screen Size 1280 x 975
Overall Score (FPS)
gl : 28.2429 fps
render : 7.62 sec
Spin wireframe view, subsurf monkey, 4 subsurf levels : 250.9528 fps
Spin solid view, subsurf monkey, 4 subsurf levels : 138.5221 fps
Spin solid view, 1000 monkes : 22.0612 fps
Spin wire view, 1000 monkes : 44.3178 fps
OpenGL image load & free, 256x256 px : 417.0107 fps
OpenGL image load & free, 512x512 px : 104.7752 fps
OpenGL image load & free, 1024x1024 px : 25.9958 fps
OpenGL image load & free, 2048x2048 px : 6.5040 fps
Raytracing with AO and area light, 4 threads : 4.77 sec
Shadowbuffer light, 4 threads : 10.48 sec
Re: Mikä näytönohjain?
Näyttääpi toi testi jättävän ikkunoiden otsikkopalkit ja käynistäpalkin pois tuosta resoluution koosta.
Tuxer taidat ajaa Blenderiä kokonäytöllä ja CosMOS ajelee käyttiksen otsikkopalkit ja käynistäpalkki näkyvissä.
Tuxer taidat ajaa Blenderiä kokonäytöllä ja CosMOS ajelee käyttiksen otsikkopalkit ja käynistäpalkki näkyvissä.
Re: Mikä näytönohjain?
Kortiksi sitten valittu budjettikortti NVIDIA GeForce 8600 GT 512 megan muistilla.