Ruutukaappaus Blender 2.5 -versiosta

Keskustelua 3D:stä ja avoimesta lähdekoodista.
Post Reply
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Ruutukaappaus Blender 2.5 -versiosta

Post by tuxer »

Kokeilin viikonloppuna 2.5 versiota ja ohessa ruutukaappaus:
Screenshot-Blender.png
Screenshot-Blender.png (5.03 KiB) Viewed 4463 times
Vielä se ei paljon osaa :) Hurjan urakan ovat ottaneet mutta onneksi takana on tukeva pohja.
User avatar
ramppis
Posts: 113
Joined: 07.12.2007, 00:12

Re: Ruutukaappaus Blender 2.5 -versiosta

Post by ramppis »

Vaikuttaa että uudistuksia olisi tulossa p a l j o n .
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Ruutukaappaus Blender 2.5 -versiosta

Post by tuxer »

Sen perusteella mitä olen tuota keskustelua seurannut niin kovin suuria muutoksia varsinaiseen käyttöliittymään ei ole tulossa. Tuo ikkunoiden jakaminen toimii eri tavalla (ainut asia mikä tuossa versiossa toimii) mutta perusteet pysynevät ennallaan. Suurin muutos tapahtuu konepellin alla ja sen ansiosta voi jatkossa määritellä itse pikanäppäimiä.

Joten ei mene hukkaan edelliset opettelut :)
User avatar
ramppis
Posts: 113
Joined: 07.12.2007, 00:12

Re: Ruutukaappaus Blender 2.5 -versiosta

Post by ramppis »

Muistaisin jostakin lukeneeni, että myös ulkoasuun olisi joskus tulossa muutoksia. Sinänsä mua ei tämä nykyinenkään haittaa, sillä siihen on tottunut (ja pitäähän Blenderin näyttää Blenderiltä eikä esim Maxilta) samoin kuin kontrolleihin, jopa oikealle klikkaaminen tai näkymän pyörittely numeronäppäimillä on niin verissä että joskus yrittää vahingossa hakata näitä samoja photoshopissa.

Yksi asia mikä aina noissa päivityksissä vähän jänistää on taaksepäin yhteensopivus jo tehtyihin töihin - luultavasti turha pelko. Aiemmin oli pelimoottorin muutos sumosta bullettiin ja vähän kronklasi aluksi.
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Ruutukaappaus Blender 2.5 -versiosta

Post by tuxer »

Yksi asia mikä aina noissa päivityksissä vähän jänistää on taaksepäin yhteensopivus jo tehtyihin töihin - luultavasti turha pelko. Aiemmin oli pelimoottorin muutos sumosta bullettiin ja vähän kronklasi aluksi.
Luulen että yhteensopivuus katkeaa siten, että 2.5 -versiolla talletetut eivät aukea enää vanhemmissa versioissa. Pelimoottorin kohdalta en tiedä. Mutta eipä tuo taida ilmestyä ainakaan puoleen vuoteen.
Post Reply