tekstuuritiedostojen sivusuhde
tekstuuritiedostojen sivusuhde
Peligrafiikassa tekstuurien koko on kai yleensä esim. 128x128, 256x256 tai 512x512. Itsekin olen näitä käyttänyt. Muunkin suhteiset kuvat kuitenkin näyttävät Blenderissä toimivan. Mistä siis nuo tietyt em. suhteet?
Re: tekstuuritiedostojen sivusuhde
Binääri-esitystavastahan ne tulee.
10 = 2
100 = 4
1000 =8
...
10000000 = 128
100000000 = 256
Lähinnä tuo koskee reaaliaikaisia sovelluksia, esim OpenGl haluaa näitä kokoja.
10 = 2
100 = 4
1000 =8
...
10000000 = 128
100000000 = 256
Lähinnä tuo koskee reaaliaikaisia sovelluksia, esim OpenGl haluaa näitä kokoja.
Re: tekstuuritiedostojen sivusuhde
Näyttävät reaalissa kuitenkin toimivan muutkin suhteet kuin neliöt.
Re: tekstuuritiedostojen sivusuhde
Joo, Blender taitaa ne muuntaa lennossa.ramppis wrote:Näyttävät reaalissa kuitenkin toimivan muutkin suhteet kuin neliöt.