Unlimited clay (loppumaton savi?)

Mallinnukseen liittyvät kysymykset ja ongelmat
Post Reply
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Unlimited clay (loppumaton savi?)

Post by tuxer »

Aika hieno mallinnustyökalu on tulossa Blenderiin. Loppumaton savi (ah, keksikää parempi suomennos!) on ... loputon. No kyllä ne rajat varmaan jossain tulee vastaan mutta varmaan monille aika hyödyllinen työkalu.

Video löytyy täältä:
http://farsthary.wordpress.com/2011/01/ ... sculpting/
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: Unlimited clay (loppumaton savi?)

Post by sssampo »

Ahaa, nyt se on sitten saatu ilmeisesti valmiiksi. Voi osoittautua varsin hyödylliseks.
Tuo ilmeisesti jättää meshin kolmioksi, mutta äkkiäkös sen retopoaa mieleisekseen.

Edit: Jaa ei se valmis vielä olekkaan. Lukutaidossa häikkää :)
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Unlimited clay (loppumaton savi?)

Post by tuxer »

sssampo wrote:Ahaa, nyt se on sitten saatu ilmeisesti valmiiksi. Voi osoittautua varsin hyödylliseks.
Tuo ilmeisesti jättää meshin kolmioksi, mutta äkkiäkös sen retopoaa mieleisekseen.

Edit: Jaa ei se valmis vielä olekkaan. Lukutaidossa häikkää :)
Joo, ei taida vielä valmis olla. Ja kolmioiksi näyttäisi jättävän.
Onko tuolla kolmiopinnalla suurta merkitystä jos ei edelleenmuokkaa pintaa?
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: Unlimited clay (loppumaton savi?)

Post by sssampo »

Kolmiomesh on vaikea UV-unwrapata kun edgeloopit puuttuu. Lisäksi voi tehdä animoinnin/riggauksen hankalaksi. Toisaalta kukapa high-reso meshiä (millaista tuolla varmaan pääasiassa tehdään) suoraan animoi. Itse ainakin beikkaisin normalmapit siitä kevyempään objektiin.
Myös esim. SubSurf modifieri tekee aika rumaa jälkeä kolmiomeshille.
Eihän se tosiaan mitään haittaa jos ei halua työstää eteenpäin.
Post Reply