Onnistuuko blenderissä sulauttaa mesh-objektia toiseen mesh-objektiin? Siis löytyykö joku valmis-toiminto, jolla esim. joku palikka -mesh, johon "sulautettu" vaikka joku kirjain -mesh (vaikka A), siten että kirjain A kohoaa sulavasti laatasta (tai vastaavasti upottuu sulavasti laattaan /pintaan). Että ne ovat "sulauttamisen" jälkeen yhtä vaikka alunperin 2 eri objektia.
Toivotavasti sain selitettyä riittävän ymmärrettävästi, mutta tällaista tällä kertaa..
objektien yhdistäminen sulautetusti
-
- Posts: 19
- Joined: 21.09.2008, 10:23
Re: objektien yhdistäminen sulautetusti
Ctrl+J yhdistää objekteja, muttei muuta itse meshiä mitenkään. Boolean modifier Union taas yhdistää myös meshit, mutta tuloksena on aika sotkuista jälkeä. Booleania käytetään valitsemalla objektit object modessa ja painamalla W tai lisäämällä Boolean modifier modifier-listaan. Booleanilla onnistuu myös tuo reiän/lommon tekeminen.
Re: objektien yhdistäminen sulautetusti
Ilmeisesti Simulaatioilla päästään haluamaasi lopputulokseen, mikäli ymmärsin haluamasi efektin oikein.
http://opendimension.org/blender/pages/ ... .php#link4
http://opendimension.org/blender/pages/ ... .php#link4