objektien yhdistäminen sulautetusti

Mallinnukseen liittyvät kysymykset ja ongelmat
Post Reply
Brenderr
Posts: 51
Joined: 29.10.2009, 21:22

objektien yhdistäminen sulautetusti

Post by Brenderr »

Onnistuuko blenderissä sulauttaa mesh-objektia toiseen mesh-objektiin? Siis löytyykö joku valmis-toiminto, jolla esim. joku palikka -mesh, johon "sulautettu" vaikka joku kirjain -mesh (vaikka A), siten että kirjain A kohoaa sulavasti laatasta (tai vastaavasti upottuu sulavasti laattaan /pintaan). Että ne ovat "sulauttamisen" jälkeen yhtä vaikka alunperin 2 eri objektia. :?:

Toivotavasti sain selitettyä riittävän ymmärrettävästi, mutta tällaista tällä kertaa..
nassepossu
Posts: 19
Joined: 21.09.2008, 10:23

Re: objektien yhdistäminen sulautetusti

Post by nassepossu »

Ctrl+J yhdistää objekteja, muttei muuta itse meshiä mitenkään. Boolean modifier Union taas yhdistää myös meshit, mutta tuloksena on aika sotkuista jälkeä. Booleania käytetään valitsemalla objektit object modessa ja painamalla W tai lisäämällä Boolean modifier modifier-listaan. Booleanilla onnistuu myös tuo reiän/lommon tekeminen.
peran
Posts: 49
Joined: 13.04.2009, 04:07

Re: objektien yhdistäminen sulautetusti

Post by peran »

Ilmeisesti Simulaatioilla päästään haluamaasi lopputulokseen, mikäli ymmärsin haluamasi efektin oikein.

http://opendimension.org/blender/pages/ ... .php#link4
Post Reply