Tuon Blenderiin (import) OBJ.-tiedoston. Objekti on esim. litteä viisikulmio. Kuinka Blenderissä saisi pyöristetyä tuon objetin suoria janoja, toisin sanoen saisiko nuo objektin suorat janat muunnettua jotenkin esim. Bezier curveiksi? Löytyykö toimintoa joka pyöristää/pehmentää importatun objektin "kumikkaita" janoja?
Olen kiitollinen vastauksista.
Suorien janojen pyöristys.
Re: Suorien janojen pyöristys.
Jos valitset ne janat edit-tilassa ja painat Weetä niin voit valita jotain niistä Subsurfeista tai bevelin. Bevelin jos valitset niin hiirellä säädetään kuinka pyäree halutaan. Samat löytyy Ween lisäksi Mesh-valikosta.
Re: Suorien janojen pyöristys.
Kiitos vastauksesta.
Tosiaan, W:tä kun painaa ja valitsee "Bevel" valikosta, ilmaantuu pyörittelytyökalu jolla voi venyttää edgeä.. Mutta onko toimintoa, jolla suoraa edgeä voisi "pyörentää" tyyliin "curve" .?
Tosiaan, W:tä kun painaa ja valitsee "Bevel" valikosta, ilmaantuu pyörittelytyökalu jolla voi venyttää edgeä.. Mutta onko toimintoa, jolla suoraa edgeä voisi "pyörentää" tyyliin "curve" .?
Re: Suorien janojen pyöristys.
Esim. ympyrästä muodostettu 5-kulmio muuntuu bezier-curveiksi kun editmoodin valikon skripteistä käyttää Edges to Curve-nappulaa, kun kokeilin. Mutta 5-kulmio itsessään ei saa sisältää facea eikä mikään sen sivuista saa olla muun facen sivu. Olisiko tästä kuitenkin kikkailemalla ratkaisuksi?