Suorien janojen pyöristys.

Mallinnukseen liittyvät kysymykset ja ongelmat
Post Reply
Brenderr
Posts: 51
Joined: 29.10.2009, 21:22

Suorien janojen pyöristys.

Post by Brenderr »

Tuon Blenderiin (import) OBJ.-tiedoston. Objekti on esim. litteä viisikulmio. Kuinka Blenderissä saisi pyöristetyä tuon objetin suoria janoja, toisin sanoen saisiko nuo objektin suorat janat muunnettua jotenkin esim. Bezier curveiksi? Löytyykö toimintoa joka pyöristää/pehmentää importatun objektin "kumikkaita" janoja?


Olen kiitollinen vastauksista.
Könni
Posts: 66
Joined: 06.01.2009, 11:13

Re: Suorien janojen pyöristys.

Post by Könni »

Jos valitset ne janat edit-tilassa ja painat Weetä niin voit valita jotain niistä Subsurfeista tai bevelin. Bevelin jos valitset niin hiirellä säädetään kuinka pyäree halutaan. Samat löytyy Ween lisäksi Mesh-valikosta.
Brenderr
Posts: 51
Joined: 29.10.2009, 21:22

Re: Suorien janojen pyöristys.

Post by Brenderr »

Kiitos vastauksesta.

Tosiaan, W:tä kun painaa ja valitsee "Bevel" valikosta, ilmaantuu pyörittelytyökalu jolla voi venyttää edgeä.. Mutta onko toimintoa, jolla suoraa edgeä voisi "pyörentää" tyyliin "curve" .?
marksto
Posts: 55
Joined: 20.10.2007, 16:00

Re: Suorien janojen pyöristys.

Post by marksto »

Esim. ympyrästä muodostettu 5-kulmio muuntuu bezier-curveiksi kun editmoodin valikon skripteistä käyttää Edges to Curve-nappulaa, kun kokeilin. Mutta 5-kulmio itsessään ei saa sisältää facea eikä mikään sen sivuista saa olla muun facen sivu. Olisiko tästä kuitenkin kikkailemalla ratkaisuksi? :roll:
Post Reply