Videonmuokkaus

Keskustelua 3D:stä ja avoimesta lähdekoodista.
Post Reply
Parkkinen
Posts: 2
Joined: 21.05.2009, 20:32

Videonmuokkaus

Post by Parkkinen »

Moro vaan kaikille!

Elikkäs semmosta kyselisin että onko olemassa mitään toista videonmuokkaus foorumia ihan suomalaista, missä keskusteltas muilla ohjelmilla videon muokkaamisesta ja 3D juttujen tekemisestä? Itse käytän Adobe After Effect ja siihen olisi loistavaa löytää suomenkielisiä henkilöitä jotta voisi yhdessä pähkäillä noita after effectin saloja. Kuitenkin myös olen muistakin ohjelmista kiinnostunut (videonmuokkaus) joten jos jollekkin muulle ohjelmalle olisi kuten Sony Vegasille, niin kertokaa kiitos. Kuitenkin olen ajatellut että onko täällä meidän foorumilla ketään joka käyttäisi Sony Vegasia tai adobe after effectiä, koska voisiko tänne perustaa kenties foorumille osion missä puhuttaisiin sitten After effectin ja muiden käytöstä?
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Videonmuokkaus

Post by tuxer »

Tuolla olen ainakin joskun nähnyt myös videoeditointi-juttuja:
http://www.3dolphin.fi/

Varmaan noita löytyy muitakin (tietääkö kukaan?)

EDIT: tuo on varmaan se mitä etsit:
http://www.digivideo.fi/phpbb2/

Tästä foorumista sen verran että opendimension.org on avoimien ohjelmistojen sivusto. Ajatuksena on siis että täällä käytettävät ohjelmistot ovat kaikkien käytettävissä varallisuuteen tai muuhun statuksen katsomatta. Siksi nuo suljetut ohjelmistot eivät oikein tänne istu.
User avatar
ramppis
Posts: 113
Joined: 07.12.2007, 00:12

Re: Videonmuokkaus

Post by ramppis »

tuxer wrote:Tästä foorumista sen verran että opendimension.org on avoimien ohjelmistojen sivusto. Ajatuksena on siis että täällä käytettävät ohjelmistot ovat kaikkien käytettävissä varallisuuteen tai muuhun statuksen katsomatta. Siksi nuo suljetut ohjelmistot eivät oikein tänne istu.

Itseäni kiinnostaisi videomuokkaus Blenderillä muutenkin kuin vain 3D:n yhteydessä. Lienee mahdollista.
peran
Posts: 49
Joined: 13.04.2009, 04:07

Re: Videonmuokkaus

Post by peran »

Omasta mielestäni opetteleisin ennemmin Videon editoimista linuxin komentorivillä kuin blenderilla, mikäli haluaisin videoida 2D juttuja.

Blenderin käyttämistä ko. tarkoitukseen tuntuisi vastaavalta kuin linkkarin käyttämiseltä pihviveitsenä. Onnistuu kyllä, muttei ole ihan paras väline ko. hommaan.

Tosin en ole kovinkaan pitkällä Blenderin videoeditointiin tutustumisessa.

Edit - mutta siis osaan tehdä jotakin videoeditointia komentoriviltäkin, kunhan on netti auki, ja joitakin servereitä pystyssä, jotta pystyn kopioimaan komentorivi-taikoja omiin kuviini.
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: Videonmuokkaus

Post by sssampo »

Blenderin sequence- editorin ja composite nodejen yhteispelillä onnistuu jo moni asia.
Siihen messiin sitten vielä ilmainen VirtualDub niin kyllä ainakin allekirjoittaneelle tähän mennessä on riittänyt :)
Matskuboy
Posts: 11
Joined: 24.10.2009, 01:19

Re: Videonmuokkaus

Post by Matskuboy »

http://www.indietaivas.fi/ Foorumeilta löytyy laajasti keskustelua elokuvista ja niiden muokkaamisesta.
Post Reply