Millä tekniikalla kannattaisi tuotantolinja mallintaa ja miten se tulisi rigata jotta sen voisi myös animoida pyörimään?
Tuotantolinjan mallinnus
Re: Tuotantolinjan mallinnus
Yksi mahdollisuus olisi käyttää Blenderin fysiikkasimulaatiota ja todella tehdä "toimiva" tuotantolinja.
Re: Tuotantolinjan mallinnus
Jos noita hihnalla olevia merkkejä ei tarvitse näkyä, niin sitten ei vissiin tarvitse rigata lainkaan. Riittäisi FollowPath-constrain noille rokotelaatikoille tms. Mutta jos ne pitää näkyä, niin voi tehdä animoidun tekstuurin tai animoida pelkät merkit liikkumaan justiin vaikka Curvea seuraten.
Tai sitten voi pistä silmät kiinni ja suun auki, ja tehdä samoin kun telaketjuja simuloidaan. Esim. erkki Käsittääkseni tässä mallinnetaan ketjuun/hihnaan tosi monta planea.
Jos tekee jotain tarkkuutta vaativaa, esim animoi ton henkilöstön puuhaamaan linjan ympärille, niin luulisin että helpoimmalla/nopeimmalla pääsee, jos ei käytä fysiikka simulaatiota. Riippuu tosiaan animaation tarkoituksesta ja sillain.
Tai sitten voi pistä silmät kiinni ja suun auki, ja tehdä samoin kun telaketjuja simuloidaan. Esim. erkki Käsittääkseni tässä mallinnetaan ketjuun/hihnaan tosi monta planea.
Jos tekee jotain tarkkuutta vaativaa, esim animoi ton henkilöstön puuhaamaan linjan ympärille, niin luulisin että helpoimmalla/nopeimmalla pääsee, jos ei käytä fysiikka simulaatiota. Riippuu tosiaan animaation tarkoituksesta ja sillain.