Tuotantolinjan mallinnus

Mallinnukseen liittyvät kysymykset ja ongelmat
Post Reply
kemes
Posts: 3
Joined: 24.01.2009, 23:09

Tuotantolinjan mallinnus

Post by kemes »

Millä tekniikalla kannattaisi tuotantolinja mallintaa ja miten se tulisi rigata jotta sen voisi myös animoida pyörimään?

Image
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Tuotantolinjan mallinnus

Post by tuxer »

Yksi mahdollisuus olisi käyttää Blenderin fysiikkasimulaatiota ja todella tehdä "toimiva" tuotantolinja.
Könni
Posts: 66
Joined: 06.01.2009, 11:13

Re: Tuotantolinjan mallinnus

Post by Könni »

Jos noita hihnalla olevia merkkejä ei tarvitse näkyä, niin sitten ei vissiin tarvitse rigata lainkaan. Riittäisi FollowPath-constrain noille rokotelaatikoille tms. Mutta jos ne pitää näkyä, niin voi tehdä animoidun tekstuurin tai animoida pelkät merkit liikkumaan justiin vaikka Curvea seuraten.

Tai sitten voi pistä silmät kiinni ja suun auki, ja tehdä samoin kun telaketjuja simuloidaan. Esim. erkki Käsittääkseni tässä mallinnetaan ketjuun/hihnaan tosi monta planea.

Jos tekee jotain tarkkuutta vaativaa, esim animoi ton henkilöstön puuhaamaan linjan ympärille, niin luulisin että helpoimmalla/nopeimmalla pääsee, jos ei käytä fysiikka simulaatiota. Riippuu tosiaan animaation tarkoituksesta ja sillain.
Post Reply