Kamera-ajo pelimoottorissa?

Keskustelua Blender game enginen käyttämisestä
Post Reply
tepalahtinen
Posts: 14
Joined: 12.02.2009, 16:40

Kamera-ajo pelimoottorissa?

Post by tepalahtinen »

Terve =)

Miul on yksinkertainen malli talosta ja sisätiloista, nyt tarvis tehdä sit sellain presentaatio missä nappia painamalla kamera ajais pisteestä A pisteeseen B valmiiksi ohjattua liikerataa. Mitäs mie sellaiseen tarvisin ja millä hakusanoilla mun pitäs alkaa etsimään ohjeita?

EDIT: muokkasin otsikkoa vähän kuvaamammaksi.
T:Tuxer
ArM
Posts: 85
Joined: 08.02.2009, 14:54

Re: apua aloittelijalle?

Post by ArM »

Missä sen presentaation pitäisi näkyä? Ihan omana pelisovelluksenansa, vai videona? (videotkin toimii silleen, että kuin painaa playta, niin siellä tapahtuu jotakin.)

Jos haluat tehdä siitä pelin, niin sun pitää opetella käyttämään blenderin game engineä, jota itse tosin en osaa käyttää.

Ja jos haluat ihan perus videon, niin sitten animoit sen kameran tekemään niin ja renderöit.
tepalahtinen
Posts: 14
Joined: 12.02.2009, 16:40

Re: apua aloittelijalle?

Post by tepalahtinen »

niin tosiaan game-enginellä se pitäisi saada toimimaan kun niitä pistetiä tulee useampia... olen täs tutkinut asiaa, mut en ole viel kovin pitkälle näin yhtäkkiä päässyt, tosiaan jos joku on tehny jotain vastaavaa niin arvostaisin kovasti jos laittais lyhykäisyydessään vaik ranskalaisilla viivoilla et mitä kaikkee mun pitäisi käydä läpitte... =)
Könni
Posts: 66
Joined: 06.01.2009, 11:13

Re: apua aloittelijalle?

Post by Könni »

En tiiä, mutta käsikirjassa sanotaan että on semmonen Constrain kun TrackTo, josta kerrotaan kohdassa Where to use it: A good example of use is the make a camera track an object. (linkki sinne)

Animoit vissiin jonkun objektin seuraamaan jotain polkua ja osoittamaan (TrackTo) haluamaasi suuntaan polun varrella. Ja sitten siitä objektista vaan tehdään kamera. Näin mä ymmärtäisin. En oo kokeillut. Voi muutes olla että pelkän ipon voi linkittää siihen kameraan.

Tutoriaali aihetta sivuten: http://www.opendimension.org/foorumi/vi ... p?f=3&t=83
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: apua aloittelijalle?

Post by tuxer »

Tarvitsin itsekin samankaltaista ja tein simppelin esimerkkitiedoston:
kamera_animaatio_pelimoottorissa.blend
(143.55 KiB) Downloaded 452 times
Hyvin pomppiva animaatio mutta selventää ehkä periaatetta. Pelimoottorissa A:n painaminen laukaisee animaation.
Post Reply