16.5 Jyväskylä: Pikkupelejä Blenderillä -demo

Mitä tapahtuu Blender rintamalla. Kerro siitä tänne.
Post Reply
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

16.5 Jyväskylä: Pikkupelejä Blenderillä -demo

Post by tuxer »

Jyväskylän Yläkaupungin yössä (la 16.5) on jälleen myös Linux-tapahtuma ja siellä pidän demon pelien tekemisestä Blenderillä.

Paikka: Yliopiston päärakennus, luokka C5, 3.kerros (pääovesta sisään ja oikealle)

Aika: 16:30

Tarkoitus on esitellä miten pelimoottoria käytetään ja kuinka pikkupelin voi tehdä ilman ohjelmointitaitoja.

http://linux.fi/index.php/FLUG_Jyv%C3%A4skyl%C3%A4
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: 16.5 Jyväskylä: Pikkupelejä Blenderillä -demo

Post by tuxer »

Demo on nyt pidetty ja viitisentoista ihmistä jaksoi vastustaa hienon sään vetovoimaa :)

Laitan tähän demotiedostot vähän paranneltuina:

Pallolabyrintti:
pallolabyrintti.blend
(269.3 KiB) Downloaded 518 times
Flipperi:
YKY_flipperi1.blend
(252.64 KiB) Downloaded 505 times
Muurinmurtaja:
muurinmurtaja.png
muurinmurtaja2.blend
(952.06 KiB) Downloaded 488 times
Fysiikkademot ja FPS-template:
http://www.opendimension.org/foorumi/vi ... ?f=20&t=59

- Bullet fysiikkamoottori (holvisimulaatiot, muurinmurtajan pohja)
http://opendimension.org/blender_en/arch_pressure.php

- Pythonin käyttö pelimoottorissa (kappaleen nopeuden selvittäminen)
http://opendimension.org/blender_en/ima ... illa.blend
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: 16.5 Jyväskylä: Pikkupelejä Blenderillä -demo

Post by sssampo »

Ihan hauskoja pikkupelien alkuja. Pallo vain tahtoo liikkua vähän jähmeästi molemmissa. Tuntuu kuin flipperi olisi kokoa 10m x 20m :D
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: 16.5 Jyväskylä: Pikkupelejä Blenderillä -demo

Post by tuxer »

sssampo wrote:Ihan hauskoja pikkupelien alkuja. Pallo vain tahtoo liikkua vähän jähmeästi molemmissa. Tuntuu kuin flipperi olisi kokoa 10m x 20m :D
Tuo on ihan totta. Blenderin fysiikkamoottorin ongelma on se, että simulaatio ei ole sidottu näytönpäivitysnopeuteen jolloin simulaatio tapahtuisi aina samalla nopeudella. Jos haluaa ultranopean version niin kun klikkaa Game -> Enable All Frames päälle niin sitten kaikki riippuu koneen nopeudesta.

EDIT: Voisi tietysti koettaa skaalailla kappaleita pienemmäksi, jotta saisi realistisemman käytöksen.
Post Reply