Monimutkaisen mallin UV-mappaus

Materiaalien ja tekstuureiden käyttöön liittyvät kysymykset
Post Reply
nassepossu
Posts: 19
Joined: 21.09.2008, 10:23

Monimutkaisen mallin UV-mappaus

Post by nassepossu »

Pitäisi saada astetta monimutkaisempi malli UV-mapattua teksturointia varten. Tarkoituksena olisi saada mahdollisimman tiivis (pelikäyttöön soveltuva!), mutta silti vääristymätön mappi. Seameilla ei tahdo tulla mitään järkevää noista kohdista, missä on yksityiskohtia.
Malli on siis tämä: http://nasse.alumni-link.net/private/uvmap.blend

Noita yksityiskohtia ei voi tehdä normal mapilla, koska pelimoottori ei tue sitä.

Edit: Pitäisikö tämä olla tuolla Renderointi, kompositointi, materiaalit ja valot-alueella?
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Monimutkaisen mallin UV-mappaus

Post by tuxer »

Kannattaisi ehkä ensin pyrkiä vähentämään polygonien määrä. Tuossa näyttäisi olevan aika paljon turhia pintoja. Olet mallintanut ns. ehjän mallin ilman erillisiä osia. Vähemmillä pinnoilla (ja näin ollen vähemmällä mappauksella) kuitenkin pääsee jos jakaa mallin pienempiin osiin.

Nykyisessä mallissa on 1134 polygonia. Parin minuutin työllä sain sen tippumaan 870:een.

Vaikka mallin osat olisivat erillisiä, voit silti käyttää yhtä ja samaa tekstuuria eri osilla.
Post Reply