opendimension.org uudistuu!

Blender tutoriaaleja
Post Reply
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

opendimension.org uudistuu!

Post by tuxer »

Olen vihdoinkin melkein saanut tehtyä sen, mikä olisi pitänyt tehdä jo ajat sitten eli sivuston siirto CMS-ympäristöön. Tähän mennessä se on pyörinyt itse tehdyllä php-häkkyrällä, joka on palvellut ihan ok mutta nyt on aika jollekin muulle.

Se jokin muu on website baker, joka on yksinkertainen mutta joustava systeemi ja täyttää tämän sivuston tarpeet oivasti.

Kaikkea ei ole vielä siirretty ja muutenkin se on kesken, mutta jos haluatte vilkaista niin sivu löytyy tuolta:
http://www.opendimension.org/wb/

Uutissysteemi on hyvä ja tarkoitus on nostella myös täältä foorumilta kiinnostavia aiheita sinne. Sivusto saa nyt myös RSS-syötteen, jotta pysyy ajantasalla ilman että tarvitsee käydä itse sivulla.

Kommentteja kuullaan mielellään :)
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: opendimension.org uudistuu!

Post by tuxer »

No niin, sivusto on nyt avattu uudessa asussa. Hieman keskeneräinen se on mutta niinhän se tulee aina olemaankin ....

http://www.opendimension.org/blender/

Jos on ongelmia, niin kertokaa tänne.
User avatar
CosMOS
Moderaattori
Posts: 82
Joined: 13.10.2007, 23:31

Re: opendimension.org uudistuu!

Post by CosMOS »

Näyttää hyvältä ja sivusto toimii ainakin minulla moitteettomasti.Image On varmasti ollut työtä kerrakseen koota moinen paketti. Teen silti muutamia parannusehdotuksia:

-Kohdassa Aloittelijalle/Yleisimpiä ongelmia/Eksyminen. Laita maininta näppäimistön home-napista, jolla saa kaiken näkyviin, jos eksyy.
-Kohdassa Aloittelijalle/Yleisimpiä ongelmia/Muutamia perusasetuksia. Kun niitä asetuksia muutetaan, ne pitää myös muistaa tallentaa File -> Save Default Settings. Blender tekee siitä jonnekin tiedoston (en muista minne) ja pilalle menneet Default Settingsit voi perua tuhoamalla kyseinen tiedosto. Näin pääsee tarvittaessa alkutilanteeseen.
-Linkkeihin voisi ehkä lisätä nettisivuja, mistä saa ilmaisia kuvatekstuureja. Hyvät tekstuurit ovat joskus kiven alla. Tosin kuvatekstuurit eivät välttämättä suoraan liity Blenderiin.
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: opendimension.org uudistuu!

Post by tuxer »

Näyttää hyvältä ja sivusto toimii ainakin minulla moitteettomasti.Kuva On varmasti ollut työtä kerrakseen koota moinen paketti.
Kiitos, animaatio-osasto vaan huutaa tyhjyyttään :)
-Kohdassa Aloittelijalle/Yleisimpiä ongelmia/Eksyminen. Laita maininta näppäimistön home-napista, jolla saa kaiken näkyviin, jos eksyy.
-Kohdassa Aloittelijalle/Yleisimpiä ongelmia/Muutamia perusasetuksia. Kun niitä asetuksia muutetaan, ne pitää myös muistaa tallentaa File -> Save Default Settings. Blender tekee siitä jonnekin tiedoston (en muista minne) ja pilalle menneet Default Settingsit voi perua tuhoamalla kyseinen tiedosto. Näin pääsee tarvittaessa alkutilanteeseen.
Hyviä huomiota, lisäsin ne sivustolle.
Post Reply