Page 5 of 6

Re: Uusi animaatio projekti!

Posted: 20.10.2008, 23:21
by Sienikasvusto
Tervetuloa vain! Tämä projektihan etenee kuin etana mutta kyllä se siitä lähtee. Missähän vaiheessa muut ovat?

Re: Uusi animaatio projekti!

Posted: 24.10.2008, 15:22
by Oberstleutnant
Antaas vaan sitte tulla komentoja :D Voisi tässä jotain mallintaakkin, mutta aiheita kuitenkin tarvitsis jotta tietää mitä mallintaa. Ja missäs vaiheessa nyt mennään?

Re: Uusi animaatio projekti!

Posted: 24.10.2008, 18:31
by Sienikasvusto
CosMoksella on työn alla varastorakennus mihin ensimmäinen kohtaus mallinnetaan, joten kysymys: Missä vaiheessa olet ja jossei jatkaminen onnistu niin viitsisitkö laittaa tänne foorumille tiedoston jakoon niin vaikka oberstleutnant voi jatkaa siitä

Re: Uusi animaatio projekti!

Posted: 24.10.2008, 20:32
by CosMOS
Varaston lisäksi tarvitaan henkilöhahmoja ja niiden animointia. Onko näitä kukaan tehnyt? Rakennus on vain taustakulissi ja "ukkelit" ovat tapahtumien pääosassa. Rakennus on edelleen mallinnettavana, teen sitä eteenpäin tämän viikonlopun aikana.

Image
Kuvan hahmot eivät sisälly hintaan. :)

Jos joku osaa animoida hyvin walk cyclen, niin voisi tehdä tikku-ukon ja alkaa hieromaan askelluksia kohdalleen. Halliin tulee parit rappuset, joten portaita nouseva tai laskeutuva hahmo tuo erilaisuutta pelkkään lattialla kävelyyn verrattuna.

Re: Uusi animaatio projekti!

Posted: 24.10.2008, 22:40
by Sienikasvusto
Onnistuuko hahmomallinnus leutnant? Itse teen tällä hetkellä proppeja, kuten pahvilaatikoita papereita hyllyjä ja muita tälläisiä.

Re: Uusi animaatio projekti!

Posted: 25.10.2008, 00:53
by CosMOS
Portaat valmiina. Sitten kun hahmot valmistuvat, niitä voi yrittää saada kävelemään rappusia pitkin. Hahmon täytyy olla n. 18.000 BU yksikköä korkea lattian pinnasta päälakeen, jotta se on samassa mittakaavassa portaiden ja hallin kanssa.

18 BU = 180 cm korkea ukkeli
17 BU = 170 cm korkea ukkeli
16...

Porrasmallin saa minulta heti, kun sitä tarvitaan.

Re: Uusi animaatio projekti!

Posted: 25.10.2008, 13:43
by Oberstleutnant
En oikeastaan hahmoja ole pahemmin mallintanut mutta voisihan sitäkin kokeilla. (Viimeksi kun hahmoja tein, mallintelin pingviinejä assemblyjen kaal videoon,mutta se ei tullut ikinä valmiiksi). Ja sitten tietenkin tarvitsisi tietää minkälaisia hahmoja.
Voin kokeilla mutta en takaa mitään maailmaa mullistavaa niin ja jos haluatte nähdä mitä olen aiemmin mallinnellut niin tuolla http://oberstleutnant.deviantart.com/ olisi jotain löytyy myös se (pingviinihahmo). Parhaiten varmaan sujuisi rankennus & proppien mallinnus. ja titenkin polylimitti olisi kiva tietää (ettei mitään 10^9 polyn malleja aleta tekemmään :D ).

Re: Uusi animaatio projekti!

Posted: 26.10.2008, 11:06
by Sienikasvusto
Joo ei mielellään niin suuria. :) Ei low-polyna eikä high-polyna eli olisiko se sitten mid-polyna. :)
Hahmoiksi tarvitaan nyt tohtoreita ja tutkijoita, eli semmosta valkotakkista porukkaa ja vähän myöhemmin poliisi/sotilas hahmoja täydessä varustuksessa.
Kannattaa lukea edelliset viestit niin pääsee helposti jyvälle tästä.

Re: Uusi animaatio projekti!

Posted: 26.10.2008, 14:12
by Oberstleutnant
Juu aloittelin tuossa lauantaina jotain tekemään, joku tyyppi luotiliiveillä. Vois tehä vaikka sotilaan siitä. Aloittelen tässä varmaan nyt sitten niitä proffia ja muita henkiöstön jäseniä.(tähtäien sinne 1000-2000 polyn kokoon, jos sopii)

Re: Uusi animaatio projekti!

Posted: 26.10.2008, 18:53
by CosMOS
Tarvitseeko meidän sopia jotain polygonirajoituksia rakennuksille? Minulla on siinä hallissa tällä hetkellä n. 100000 verteksiä ja lisää tulee koko ajan. Siihen hahmot, irtaimisto ja tietokoneet päälle, niin meillä on pian 500000 verteksin malli pyöriteltäväksi. Paljon riippuu siitä, tehdäänkö yksityiskohdat teksturoimalla vai oikeasti 3D-mallina.

Re: Uusi animaatio projekti!

Posted: 26.10.2008, 19:01
by Oberstleutnant
Noo enpä usko että tuo on liikaa rakennukselle, mutta liikuteltavien esineiden/ henkilöiden en näkisi olevan järkevää olla hirveän isoja (esimerkiksi hahmo jota nyt teen tulee olemaan noin 2000 polyä).
ja rakennus on iso, joten suuri polygonimäärä voi olla hyödyksi esim rakennuksen räjäyttämisessä explode moodifierilla.

Re: Uusi animaatio projekti!

Posted: 26.10.2008, 22:42
by Sienikasvusto
Rakennusten kanssa ei ole polygonirajoitusta, ainoastaan maalaisjärki mukaan niin ollaan ihan selvillä vesillä. joitakin suurempia yksityiskohtia(kuten pienet sähkökaapit ja ovien muoto) tehdään ihan mallintamalla, mutta ruuvin ja tuollaiset pikkukilkkeet joita ei huomaa kuin vasta sitten kun niitä ei ole voidaan tehdä teksturoinnilla. tärkeissä tai läheltätarkasteltavissa kohteissa jopa ruuvit voidaan mallintaa. Kannattaa tehdä suuret objektit vaikka niin, että subsurfacet on 1 mutta rendissä enemmän, helpottaa huomattavasti pyöritystä ennen renderöintiä.

Re: Uusi animaatio projekti!

Posted: 29.10.2008, 17:46
by sssampo
Onko henkilöistä tarkoitus tehdä ihan realistisen näköisiä vai enemmän karikatyyrisiä? Pahiksista karun näköisiä tyyppejä ja professoreista.. noh.. semmosia professoreita? :D

Onko jo näin pitkälle mietitty?

Re: Uusi animaatio projekti!

Posted: 29.10.2008, 18:41
by Oberstleutnant
Image
tuossa olisi jotain mitä olen tässä työstänyt. ei lähellekkään valmis. esim. kenkiä pitää muokata peukalo ja pää tähdä jne. kalashnikovi löytys valmina. ajattelin laittaa kaasunaamarin ellei joku halua että kasvot löytyisi.

vähän updatea jo eli ei puutu peukaloa eikä pärstää, mutta muokattavaa vielä olisi.

Re: Uusi animaatio projekti!

Posted: 30.10.2008, 21:58
by Oberstleutnant
Pistäiskö joku listaa mitä on tehty niin kaikki tietäisi. Helpottais ja saataisi tietää kunka nopeasti edistyy.


Edit. Huonosti kävi..... Vista kusi kovon eli katosi tosta tyypistä pää ja kädet ja paljon muuta, sekä joudun asentelemaan vistan uusiksi.
edit lisää... kovot menee uusiksi eli voin jatkaa vasta viikonloppuna.