Uusi animaatio projekti!

Täällä voit esitellä omat projektisi ja rekrytä artisteja mukaan.
User avatar
Sienikasvusto
ADMIN
Posts: 237
Joined: 26.07.2007, 23:19

Re: Uusi animaatio projekti!

Post by Sienikasvusto »

Tervetuloa vain! Tämä projektihan etenee kuin etana mutta kyllä se siitä lähtee. Missähän vaiheessa muut ovat?
Oberstleutnant
Posts: 18
Joined: 11.08.2008, 18:10

Re: Uusi animaatio projekti!

Post by Oberstleutnant »

Antaas vaan sitte tulla komentoja :D Voisi tässä jotain mallintaakkin, mutta aiheita kuitenkin tarvitsis jotta tietää mitä mallintaa. Ja missäs vaiheessa nyt mennään?
User avatar
Sienikasvusto
ADMIN
Posts: 237
Joined: 26.07.2007, 23:19

Re: Uusi animaatio projekti!

Post by Sienikasvusto »

CosMoksella on työn alla varastorakennus mihin ensimmäinen kohtaus mallinnetaan, joten kysymys: Missä vaiheessa olet ja jossei jatkaminen onnistu niin viitsisitkö laittaa tänne foorumille tiedoston jakoon niin vaikka oberstleutnant voi jatkaa siitä
User avatar
CosMOS
Moderaattori
Posts: 82
Joined: 13.10.2007, 23:31

Re: Uusi animaatio projekti!

Post by CosMOS »

Varaston lisäksi tarvitaan henkilöhahmoja ja niiden animointia. Onko näitä kukaan tehnyt? Rakennus on vain taustakulissi ja "ukkelit" ovat tapahtumien pääosassa. Rakennus on edelleen mallinnettavana, teen sitä eteenpäin tämän viikonlopun aikana.

Image
Kuvan hahmot eivät sisälly hintaan. :)

Jos joku osaa animoida hyvin walk cyclen, niin voisi tehdä tikku-ukon ja alkaa hieromaan askelluksia kohdalleen. Halliin tulee parit rappuset, joten portaita nouseva tai laskeutuva hahmo tuo erilaisuutta pelkkään lattialla kävelyyn verrattuna.
User avatar
Sienikasvusto
ADMIN
Posts: 237
Joined: 26.07.2007, 23:19

Re: Uusi animaatio projekti!

Post by Sienikasvusto »

Onnistuuko hahmomallinnus leutnant? Itse teen tällä hetkellä proppeja, kuten pahvilaatikoita papereita hyllyjä ja muita tälläisiä.
User avatar
CosMOS
Moderaattori
Posts: 82
Joined: 13.10.2007, 23:31

Re: Uusi animaatio projekti!

Post by CosMOS »

Portaat valmiina. Sitten kun hahmot valmistuvat, niitä voi yrittää saada kävelemään rappusia pitkin. Hahmon täytyy olla n. 18.000 BU yksikköä korkea lattian pinnasta päälakeen, jotta se on samassa mittakaavassa portaiden ja hallin kanssa.

18 BU = 180 cm korkea ukkeli
17 BU = 170 cm korkea ukkeli
16...

Porrasmallin saa minulta heti, kun sitä tarvitaan.
Oberstleutnant
Posts: 18
Joined: 11.08.2008, 18:10

Re: Uusi animaatio projekti!

Post by Oberstleutnant »

En oikeastaan hahmoja ole pahemmin mallintanut mutta voisihan sitäkin kokeilla. (Viimeksi kun hahmoja tein, mallintelin pingviinejä assemblyjen kaal videoon,mutta se ei tullut ikinä valmiiksi). Ja sitten tietenkin tarvitsisi tietää minkälaisia hahmoja.
Voin kokeilla mutta en takaa mitään maailmaa mullistavaa niin ja jos haluatte nähdä mitä olen aiemmin mallinnellut niin tuolla http://oberstleutnant.deviantart.com/ olisi jotain löytyy myös se (pingviinihahmo). Parhaiten varmaan sujuisi rankennus & proppien mallinnus. ja titenkin polylimitti olisi kiva tietää (ettei mitään 10^9 polyn malleja aleta tekemmään :D ).
User avatar
Sienikasvusto
ADMIN
Posts: 237
Joined: 26.07.2007, 23:19

Re: Uusi animaatio projekti!

Post by Sienikasvusto »

Joo ei mielellään niin suuria. :) Ei low-polyna eikä high-polyna eli olisiko se sitten mid-polyna. :)
Hahmoiksi tarvitaan nyt tohtoreita ja tutkijoita, eli semmosta valkotakkista porukkaa ja vähän myöhemmin poliisi/sotilas hahmoja täydessä varustuksessa.
Kannattaa lukea edelliset viestit niin pääsee helposti jyvälle tästä.
Oberstleutnant
Posts: 18
Joined: 11.08.2008, 18:10

Re: Uusi animaatio projekti!

Post by Oberstleutnant »

Juu aloittelin tuossa lauantaina jotain tekemään, joku tyyppi luotiliiveillä. Vois tehä vaikka sotilaan siitä. Aloittelen tässä varmaan nyt sitten niitä proffia ja muita henkiöstön jäseniä.(tähtäien sinne 1000-2000 polyn kokoon, jos sopii)
User avatar
CosMOS
Moderaattori
Posts: 82
Joined: 13.10.2007, 23:31

Re: Uusi animaatio projekti!

Post by CosMOS »

Tarvitseeko meidän sopia jotain polygonirajoituksia rakennuksille? Minulla on siinä hallissa tällä hetkellä n. 100000 verteksiä ja lisää tulee koko ajan. Siihen hahmot, irtaimisto ja tietokoneet päälle, niin meillä on pian 500000 verteksin malli pyöriteltäväksi. Paljon riippuu siitä, tehdäänkö yksityiskohdat teksturoimalla vai oikeasti 3D-mallina.
Oberstleutnant
Posts: 18
Joined: 11.08.2008, 18:10

Re: Uusi animaatio projekti!

Post by Oberstleutnant »

Noo enpä usko että tuo on liikaa rakennukselle, mutta liikuteltavien esineiden/ henkilöiden en näkisi olevan järkevää olla hirveän isoja (esimerkiksi hahmo jota nyt teen tulee olemaan noin 2000 polyä).
ja rakennus on iso, joten suuri polygonimäärä voi olla hyödyksi esim rakennuksen räjäyttämisessä explode moodifierilla.
User avatar
Sienikasvusto
ADMIN
Posts: 237
Joined: 26.07.2007, 23:19

Re: Uusi animaatio projekti!

Post by Sienikasvusto »

Rakennusten kanssa ei ole polygonirajoitusta, ainoastaan maalaisjärki mukaan niin ollaan ihan selvillä vesillä. joitakin suurempia yksityiskohtia(kuten pienet sähkökaapit ja ovien muoto) tehdään ihan mallintamalla, mutta ruuvin ja tuollaiset pikkukilkkeet joita ei huomaa kuin vasta sitten kun niitä ei ole voidaan tehdä teksturoinnilla. tärkeissä tai läheltätarkasteltavissa kohteissa jopa ruuvit voidaan mallintaa. Kannattaa tehdä suuret objektit vaikka niin, että subsurfacet on 1 mutta rendissä enemmän, helpottaa huomattavasti pyöritystä ennen renderöintiä.
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: Uusi animaatio projekti!

Post by sssampo »

Onko henkilöistä tarkoitus tehdä ihan realistisen näköisiä vai enemmän karikatyyrisiä? Pahiksista karun näköisiä tyyppejä ja professoreista.. noh.. semmosia professoreita? :D

Onko jo näin pitkälle mietitty?
Oberstleutnant
Posts: 18
Joined: 11.08.2008, 18:10

Re: Uusi animaatio projekti!

Post by Oberstleutnant »

Image
tuossa olisi jotain mitä olen tässä työstänyt. ei lähellekkään valmis. esim. kenkiä pitää muokata peukalo ja pää tähdä jne. kalashnikovi löytys valmina. ajattelin laittaa kaasunaamarin ellei joku halua että kasvot löytyisi.

vähän updatea jo eli ei puutu peukaloa eikä pärstää, mutta muokattavaa vielä olisi.
Oberstleutnant
Posts: 18
Joined: 11.08.2008, 18:10

Re: Uusi animaatio projekti!

Post by Oberstleutnant »

Pistäiskö joku listaa mitä on tehty niin kaikki tietäisi. Helpottais ja saataisi tietää kunka nopeasti edistyy.


Edit. Huonosti kävi..... Vista kusi kovon eli katosi tosta tyypistä pää ja kädet ja paljon muuta, sekä joudun asentelemaan vistan uusiksi.
edit lisää... kovot menee uusiksi eli voin jatkaa vasta viikonloppuna.
Post Reply