Tuodakseen realismia mallinnettavaan kiviseinään, tuumailin josko jotenkin saisi "röpelöisyyttä" pinnalle (esim subdividetulle cubelle tms.), tähän ei näyttänyt löytyvän mitään valmisratkaisua modifierien joukosta (paitsi displacella kai saa esim. maaston aikaan)..
Onko mitään tällaiseen (siis tasaisen pinna hienoinen röpelöitys) vai parempiko olisi vaan tekstuureilla /materiaali-asetuksilla
saada aikaan epätasaisuus pinnalla?
Pinnan epätasautus
Re: Pinnan epätasautus
Niin se minun luulojeni mukaan tehdään. Tehdään satunnainen kohina kuva jollakin suodattimella ja toisella suodattimella määrätään jokin värikomponentti z-arvoksi. Jotenkin noin, mutta en valitettavasti osaa tehdä sitä, vaikka jostain tutoriaalista muistakin periaatteen. Toivottavasti muistan. Joku, joka on tehnyt niitä voisi kertoa vähän yksityiskohtaisemmin.Brenderr wrote: Onko mitään tällaiseen (siis tasaisen pinna hienoinen röpelöitys) vai parempiko olisi vaan tekstuureilla /materiaali-asetuksilla
saada aikaan epätasaisuus pinnalla?
Re: Pinnan epätasautus
Displace-muokkain on se työkalu jos röpelöisyyden pitää olla oikeasti 3-ulotteista.
http://opendimension.org/blender/pages/ ... maasto.php
Muuten varmaan riittää bumpmap.
http://opendimension.org/blender/pages/ ... maasto.php
Muuten varmaan riittää bumpmap.