onko vika käyttöjärjestelmässä? (windows 7)

Kysymyksiä Blenderin käyttöliittymästä
Post Reply
ArM
Posts: 85
Joined: 08.02.2009, 14:54

onko vika käyttöjärjestelmässä? (windows 7)

Post by ArM »

Sain vihdoin asennettua windows 7:n tähän koneelle, mutta se toimii mallintamisessa erittäin huonosti. Luulen, että vika on opengl tuesta joka taitaa olla aika paska. Näytönohjain on riittävän pro pyörittelemään esim crysistä täysillä asetuksilla, mutta blenderillä mallintaminen ei onnistu edes kovin yksinkertaisissa objekteissa, kuten esim tuon pumpun yläosa:

http://img94.imageshack.us/img94/2714/pumppu.jpg

Muuten kaikki toimii aivan loistavasti, mutta mallintaminen siis tökkii erittäin ärsytävällä tavalla. Eli tuo on aika lowpolyä tuo skene, mutta olen laittanut siihen subsurfin ja jo 1 tasolla tökkiminen on huomattavaa.

Minulla on Atin 4890 ohjain ja siihen uusimmat ajurit... järjestelmä on 64 bittinen.

ainiin, en käytä vielä 2.5 versiota.
skyjack
Posts: 42
Joined: 27.10.2007, 00:18

Re: onko vika käyttöjärjestelmässä? (windows 7)

Post by skyjack »

Kyllä nyt on jokin muu vika, kun minulla justiin vastaava kokoonpano näytönohjaimen ja käyttiksen suhteen ja toimii oiekin hyvin.

Ootko millälailla laittanut tuon blenderin? Oletko asentanut sen ihan asennus paketilla, eli 32bit? Jos se on 64bit zip paketista nykästy, niin sen kanssa on ongelmia. Itselläni kylläkin toimii toi 64bit ihan loistavasti. Blenderin sivulla on maininta tuolla 64bit paketin alapuolella, että vaatii Visual C++ 2008 SP1 Redistribution Package (x64). Onhan toi paketti asennettuna?

Näytönohjaimen ajureista voisit vielä vilkaista, että on opengl kiihdytys käytössä.
ArM
Posts: 85
Joined: 08.02.2009, 14:54

Re: onko vika käyttöjärjestelmässä? (windows 7)

Post by ArM »

se muistaakseni on tuo 64 bittinen. Muistaakseni sitä ei edes saanut toimimaan ilman tuota mainitsemaasi pakettia. olen nyt vanhemmillani ja eri koneella, joten en oikein taas pääse tätä asiaa tutkimaan eteenpäin pariin päivään... :/
(äh tarviiko joulunakin tällasia miettiä? tarvii kai sitten.)
Post Reply