Assembly 10 Projekti

Täällä voit esitellä omat projektisi ja rekrytä artisteja mukaan.
Jasontti
Posts: 52
Joined: 14.05.2009, 18:13

Assembly 10 Projekti

Post by Jasontti »

Taitaa olla se aika vuodesta, että pitäisi alkaa suunnittelemaan Assembly 2010 tulevaa short film projektia.
Kutsun täten Pistokkeen viisaat ihmiset tänne paikalle mietiskelemään juonen poikasta ja heittelemään muitakin ideoita ilmaan.

Itse olen tässä hienosäätänyt jonkinlaista tarinaa Katalonin Flowers vs Rainbow kappaleen ympärille, josta voisin kirjoitella vähän paremmin myöhemmin. :)

Kaikki joukolla mietiskelemään ja voisin veikata, että uusien jäsenien rekryttäminen on mahdollista. Tuskin ollaan vielä niin elitistinen ryhmä kuitenkaan. :D

Tuo Katalonin biisi on saatavilla osoitteesta http://jasontti.kapsi.fi/pistoke/
Pöytäkone: Abit AB9 pro, Intel Core 2 Duo E6300, Corsair DDR2 900Mhz 4Gt, Nvidia 9600GT @ Windows Vista 64bit
Kannettava: HP Pavilion dv6000 @ Ubuntu
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: Assebly 10 Projekti

Post by sssampo »

Jau

Minäkin toivotan uudet jäsenet tervetulleiksi. (Epävirallisena) Vaatimuksena ei oikeastaan mitään muuta ole kuin, että pitää oikeasti haluta tehdä töitä prokkiksen eteen eikä vain janota sitä nimeään lopputeksteihin. Taivaallisten skillien omaaminen on tietysti plussaa.

Minullakin on ollut eräs idea melkein assyjen loppumisesta lähtien. Pitää se jossain vaiheessa laittaa paperille. Siihen liittyy varta vasten räätälöitävä musiikki ja Vatanen oli vielä kesällä ainakin halukas jatkamaan yhteistyötä.

Tietysti kahden animaation tuottaminen ei mikään mahdoton tehtävä ole, jos innokasta porukkaa saadaan mukaan. Aikaakin kun tässä jonkin (*köh*) verran on :)
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: Assebly 10 Projekti

Post by sssampo »

Kokeilin kuinka onnistuu tarrojen printtaaminen tavallisella halpislaasertulostimella. Ainakin pelkkä mustavalko näyttäisi toimivan ihan ok.
Pitää ensi viikolla käydä länttäämässä nämä koekappaleet johonkin lyhtypylvääseen :)

Vähän lähempänä assyja voi alkaa tehdä pientä underground promootiota :)
Attachments
pistoke_tarrat.jpg
Jasontti
Posts: 52
Joined: 14.05.2009, 18:13

Re: Assebly 10 Projekti

Post by Jasontti »

Aikas hyvä idea. :P
Kun nyt saatte tämän projektin käyntiin niin voin tulla renderöinti apuun. Näillä näkymin en kerkeä mallintelemaan oikein kun on vähän muita projekteja päällä. :(
Pöytäkone: Abit AB9 pro, Intel Core 2 Duo E6300, Corsair DDR2 900Mhz 4Gt, Nvidia 9600GT @ Windows Vista 64bit
Kannettava: HP Pavilion dv6000 @ Ubuntu
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: Assebly 10 Projekti

Post by sssampo »

No ei voi mitään :) Mutta renderointiapu on kyllä hyvä juttu.
Mitenkäs Sienikasvusto luulet, että sulla aikaa löytyy siitä touko- kesäkuusta alkaen?
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: Assebly 10 Projekti

Post by sssampo »

Assyihin aika tasan kolme kuukautta ja projekti on virallisesti käynnissä!
Olen jotain luonnoksia tehnyt ja tarina muhii pääkopassa. Ensi viikolla olisi tarkoitus saada tehtyä tarkempia luonnoksia ja jos ei kuvakäsistä niin ainakin tekstikäsistä.
Suunnitelmat on kunnianhimoisia - hahmoanimaatiota ja kaikkee, mutta ei tässä nöyristelemään olla lähdössäkään :D

Lähiaikoina siis luvassa ainakin pientä kurkistusta projektin sisältöön!


(Haluaisiko joku arvoisa admin muuten korjata tuon typon otsikosta)
peran
Posts: 49
Joined: 13.04.2009, 04:07

Re: Assebly 10 Projekti

Post by peran »

sssampo wrote: Olen jotain luonnoksia tehnyt ja tarina muhii pääkopassa.
Onko mitään hahmoo, jota vois yrittää väkertää. Sellaista, jonka pystyy sitten taitavammat tekemään uusiksi, mun räpellyksen jälkeen.

Vaikka se mun räpellykseni tulisikin lopulliseen tuotokseen, ei tartte mitään nimeä lopputeksteihin laittaa. Olisi vaan mukavaa opiskella vähän mallintamista.

En siis osaa kuin mallintamisen alkeet, mutta aikaa saattaisi olla väkertää jotakin ainakin vähäsen.

Lisäksi karvalakki i7-konettani voi todennäköisesti käyttää laskennassa, jos se pysyy kuosissa, kuten se luultavimminkin pysyy jäähyn vaihtamisen jälkeen.

Muuten käytän konettani myös vähäsen videoiden pakkauksessa, joten osaan slide-showsta tehdä x.264:n.

Minun mielestäni olisi kiva tehdä 3D-versio tuotoksestamme. Siis tehdä kaksi filmiä, jossa toiset kamerat olisivat vierekkäin, silloin pitäisi ohjata kameroita armaturella, jotta ne pysyisivät samansuuntaisina. Siitä projektista voisi olla kiinnostunut myös nvidian maahantuoja 3D-laseineen. Ainoa huono puoli olisi kaksinkertainen rendaus, mutta eikös se koneteho ole jo halpaa?

Edit - Onkos koneesi Windows, Linux vai OSX-kone?

Omani pyörii linukassa, jonka avataristanikin pystyy arvaamaan.
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: Assebly 10 Projekti

Post by sssampo »

Animaatiossa on kaksi hahmoa, mies ja nainen, jotka ovat ns. cartoon realistic tyyppisiä. Sigg Jonesin Agent- hahmo on sellainen, josta on vaikutteita tullut otettua: http://www.flickr.com/photos/asterokid/ ... 361232024/
Minkälaista hahmoa olit itse ajatellut? Haluatko em. cartoon realistic tyyppistä hahmoa mallintaa?
Voisin myös lisätä jonkin suht helposti animoitavan sivuhahmon mukaan johonkin kohtaukseen pyörimään, jos haluat asteen helpompaa mallinnusta. Siis jokin muu kuin ihmishahmo. Voin luonnostella tai voit itse kehitellä alusta alkaen. Tätä minun ei välttämättä tarvitsisi edes paljoa muokkailla animaatiota varten. (Kunhan se vain on animoitava sinällään) Eli mitäpä mieltä olet?

Renderointiapu on aina hyvä apu. Siitä tarkemmin kun sen aika tulee.

Videon pakkaus on melko pieni juttu joten ehkä on viisainta, että teen sen omalla koneellani, kun suurin osa ruuduistakin on varmasti minun HD:lla.

Tuosta 3D jutusta. Mielenkiintoinen idea. Assyihin asti keskittyisin kyllä ihan normi versioon, mutta entäs sen jälkeen? Jos jälkeenpäin tekisi 3D version? Ensimmäinen kamera olisi jo rendattu jne.
Paitsi tuli vaan mieleen, että oon suunnitellut animaatioon yhden kohdan, jossa kikkaillaan kameran kanssa ja 3D:n syvyysvaikutelma saattaisi pilata jujun. Ja yksi toinenkin kompastuskivi tuli mieleen... Noooo pikkujuttuja :)

Alla pyörii Windows.
peran
Posts: 49
Joined: 13.04.2009, 04:07

Re: Assebly 10 Projekti

Post by peran »

sssampo wrote:Animaatiossa on kaksi hahmoa, mies ja nainen, jotka ovat ns. cartoon realistic tyyppisiä. Sigg Jonesin Agent- hahmo on sellainen, josta on vaikutteita tullut otettua: http://www.flickr.com/photos/asterokid/ ... 361232024/
Minkälaista hahmoa olit itse ajatellut? Haluatko em. cartoon realistic tyyppistä hahmoa mallintaa?
Voisin myös lisätä jonkin suht helposti animoitavan sivuhahmon mukaan johonkin kohtaukseen pyörimään, jos haluat asteen helpompaa mallinnusta. Siis jokin muu kuin ihmishahmo. Voin luonnostella tai voit itse kehitellä alusta alkaen. Tätä minun ei välttämättä tarvitsisi edes paljoa muokkailla animaatiota varten. (Kunhan se vain on animoitava sinällään) Eli mitäpä mieltä olet?
Aika huikealta kuulostaa ainakin omiin taitoihini nähden. No tässä kai sitä oppii. Toivottavasti en ole pahasti jarruna, mutta saattaisin ehkä mahdollisesti tehdä kaukaisesti ihmistä muistuttavan figuurin luomaan omaa pärstääni apuna käyttäen. Tosin en tiedä sitten onko se liian lowpoly. Vaatteita en kyllä osaa tehdä. Hiuksiakaan en kunnolla hallitse, mutta voin varmaan jonkin siilin sille kehittää.

Siis mä olen täysin noobi, ja tarkoitukseni olisi oppia käyttämään blenderiä. Omaan tahtiin se ei ole onnistunut, kun ei ole ollut aikataulua.

Blender versioni on Ubuntun 2.49b - pitäisiköhän se päivittää 2.5:seen?
(Jaahas, mulla taitaakin olla viimeisin stable, joten pitäytynen siinä).

Animoinnista mä en juuri muuta tiedä, että Armatureiden kanssa siinä pelleillään.

Ehkä minusta ei loppu peleissä ole muussa apua kuin rendauksessa, mutta kävisikö, että yrittäisin keskiviikkoon mennessä saada pari polykonia näytettäväksi äijästä, jolloin voisit arvioida onko minusta enemmän haittaa kuin apua?
sssampo wrote: Renderointiapu on aina hyvä apu. Siitä tarkemmin kun sen aika tulee.
Toivottavasti edes siinä on minusta jotain apua.
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: Assebly 10 Projekti

Post by sssampo »

peran wrote: Ehkä minusta ei loppu peleissä ole muussa apua kuin rendauksessa, mutta kävisikö, että yrittäisin keskiviikkoon mennessä saada pari polykonia näytettäväksi äijästä, jolloin voisit arvioida onko minusta enemmän haittaa kuin apua?.
Joo tehdäänpä näin :)
Ja mallit siirtyy ongelmitta 2.5:een oli sun versio mikä tahansa joten ei hätää.
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: Assebly 10 Projekti

Post by sssampo »

Tarinan sankari on nyt miltei mallinnettu. Pää, housut, kädet ja paita ovat kierrätetty ja muokattu aiemmin tekemästäni (keskeneräisestä) hahmosta.
Kengät ovat jonkinlainen crossover sneakersien ja reinojen välillä :)

Mallinnettu 2.52:lla, jolla koko projekti tullaan ainakin omalta osaltani totetuttamaan, ellei uudempaa versiota pukkaa ulos. Jostain luin, että seuraava vakaa versio putkahtaisi ulos tässä kesän mittaan? Tai beta tai jotain...? En tiiä :D
Attachments
mies_wip1.jpg
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: Assebly 10 Projekti

Post by sssampo »

Projekti on saatu mukavaan vauhtiin tässä viimeisen viikon aikana. Kuvakäsis on valmis, iso osa malleista on hyvässä vauhdissa ja muuta kivaa. Mukana ovat minun lisäksi Jasontti, Rasaari ja Sienikasvusto.

Tässä niille muutamalle sivustaseuraajalle uusi kuva. Rakennettu alusta asti tämän illan aikan, paitsi kädet jotka on otettu mieheltä. Kyseessä on toinen tarinan kolmesta osapuolesta. Kolmas jääköön yllätyksen nimissä salaisuudeksi assyihin saakka :)
Attachments
nainen_wip3.jpg
User avatar
Sienikasvusto
ADMIN
Posts: 237
Joined: 26.07.2007, 23:19

Re: Assebly 10 Projekti

Post by Sienikasvusto »

Projekti jatkuu vakaana eteenpäin. Tällähetkellä menossa on jo ensimmäisien skenejen animointi, joihinka tarvittavat modelitkin ovat siis jo valmiita. Mallintamisen puolella on vielä jotakin tehtävää, mutta animoinnissa vielä alkutaipaleella, puhumattakaan jälkituotannosta.
Koska kaikki tietenkin odottavat jo innolla valmista tuotosta, niin odotusta lievittämään taaskin muutama kuva projektista.

Terveiset,
Pistoke
Attachments
ritsa_4k_hires.png
puska.png
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: Assembly 10 Projekti

Post by sssampo »

Moi kaikki.
Animointi on aivan loppusuoralla ja renderointi hyvässä vauhdissa. Ennen torstaita on kuitenkin vielä aika paljon tehtävää.
Ainakin minä olen Pistoke tiimistä edustamassa assyilla. Onko muita opendimensionilaisia menossa?

Alla paintissa tuunattu ruutu lopullisesta animaatiosta :)
Attachments
whatisthisidonteven.jpg
User avatar
Sienikasvusto
ADMIN
Posts: 237
Joined: 26.07.2007, 23:19

Re: Assembly 10 Projekti

Post by Sienikasvusto »

Kyllä näin on näppylät, valitettavasti en itse pääse tulemaan Assyille, mutta pitäkää muut puolia.
Harmiksi hieno rendausfarmi pääsi hajoamaan, einkä saa enään osia takaisin kasaan, mutta se ei onneksi menoa haitannut ja koko tiimi on laittanut koneidensa prosessorit koetukselle.

Tähän loppuun vielä pieni arvauskilpailu:
Mikä on tämä mystinen kuvassa näkyvä objekti?
Ps. vaikka kaikissa pistokkeen postaamissa kuvissa tuntuu olevan pääosassa sininen sävy se ei liity mitenkään animaatioon, pelkkää yhteensattumaa...
Attachments
0250.png
0250.png (21.4 KiB) Viewed 11264 times
Post Reply