BlenderBuntu

Täällä voit esitellä omat projektisi ja rekrytä artisteja mukaan.
Post Reply
rahelosm
Posts: 1
Joined: 05.10.2009, 06:38

BlenderBuntu

Post by rahelosm »

Niin olen kiinnostunut löytyykö vapaaehtoisia erittäin pitkäaikaiseen avoimen koodin kehitysprojektiin. Alkuvaiheessa kaikki on tietenkin puhdasta vapaaehtoistyötä, mutta projektin myötä voi löytyä muitakin vaihtoehtoja.

Olen aloittanut kehittämään ubuntu pohjaista käyttöjärjestelmää, joka on täysin omistettu blender-kehitykselle. Tällä hetkellä käyttis sisältää blenderin sekä variaation makehuman projektin skriptistä, jonka tavoitteena olisi toimia paremmin kuin makehuman projektin nykyinen ohjelmisto. Lisäksi tarkoituksena olisi luoda mahdollisimman hyvä skripti rakennelma rakennusten nopeaan (Autocad) maiseen mallinnukseen. Kokonaisuusessa tavoitteena on luoda järjestelmä, missä kaikki blenderin ominaisuudet otetaan mahdollisimman tehokkaasti kokoon ja annetaan ne yleiseen käyttöön jo valmiiksi pakattuna. Tämä on siis työkalu asioiden tekemistä varten. Myöhemmin aion hyödyntää tätä muissa yhteyksissä.

Eli jos olet tehnyt onnistuneita animaatioita blenderillä, sinulla on mielikuvistusta ja näet miten asioita voisi tehdä paremmin, niin voit olla etsimäni henkilö. Edelletyksenä on että olet kunnianhimoinen :) ja että sinulla on aikaa silloin tällöin paneutua mallinnuksen maailmaan. Ja uskot että tekemästäsi työstä voi olla laajemmassa mittaakaavassa hyötyä. Hallitset jo kohtalaisen hyvin blender mallinnuksen ja haluat oppia uusia asioita.

Käyttikseen tulee muitakin ominaisuuksia ajan myötä kuin blender. Itse oln ohjelmointitaitoinen lähes kaikilla ohjelmointikielillä, mutta koskaan ei pahitteeksi saada siinäkin suhteessa taitavaa mukaan projektiin. Mutta ensi sijaisesti etsin blender mallintajia tässä vaiheessa, sillä ihmismallinnus kaipaa vaatteiden taitavaa mallintamista ja rakennusmallinnus kaipaa ideoita skriptin rakentamisesta. Sekä tuhat muuta asiaa, joita tulee eteen.

Projektin hyvin kevyt alkutaipale ja jonkilainen ensimmäinen versio ubuntun versiosta on löydettävissä http://blenderbuntu.sourceforge.net/
Sivusto ei ole ajan puutteen takia kuin perusasetuksissa, joka myöhemmin tulee muuttumaan.

Ja kuten sanoin, jos olet sitoutumistaitonen tämän suurusluokan juttuun ja intohimoinen mallintaja, niin otapa yhteyttä.

En laita tälle sivulle mailiosoitettani suoraan, vaan oletan että tämän sivuston kautta kykenee lähettämään minulle viestiä, mikäli pienen pohdinnan jälkeen kiinnostusta löytää. Älä ota yhteyttä alkuinnostuksen perusteella vielä :).
bl33d
Posts: 63
Joined: 26.09.2008, 22:27

Re: BlenderBuntu

Post by bl33d »

Kiintoisa ajatus, mutta en kyllä vieläkään ymmärtänyt, että mihin tuollainen systeemi tarvitsee malleja yms?
Intel Q6660 Quad 2.4GHz, DDR2 6114MB @ 800Mhz, NV GF 8600 512Mb, 3D Connexion Spacenavigator PE @ Linux Ubuntu 64 10.04
ArM
Posts: 85
Joined: 08.02.2009, 14:54

Re: BlenderBuntu

Post by ArM »

Ilmeisesti skriptin tekemiseen tarvitaan jotakin malliaineistoa, jollaisia skriptin pitäisi tuottaa?
Post Reply