Heippatirallaa taas ihmiset. löysin jonkun tosivanhan mallinnukseni, jossa olin ilmeisesti koittanut tehdä ihmispäätä. Kyseisessä lähjässä oli ihan tolkuttomasti vertexejä ja sen pyörittäminen oli edit modessa hankalaa, joten päätin käyttää siihen retopo työkalua.
Sillä piirtelin koko pään uudelleen vähemmillä face pinnoilla, mutta en saanut looppeja tehtyä mitenkään järkevästi. En kertakaikkiaan vaan haskaa noitten edgelooppien järkeväks tekemistä. Haluisko joku antaa vinkkejä?
Laitan liitteeksi vielä sen pään, niin saatte nauraa.
Topologian muokkaaminen.
Topologian muokkaaminen.
- Attachments
-
- retoponaama1.blend
- (216.12 KiB) Downloaded 433 times
Re: Topologian muokkaaminen.
Tätä aihetta on käsitelty loputtomasti vähän jokaisella 3d foorumilla
Tässä yksi linkki, josta löytyy kiintoisaa tietoa:
http://www.subdivisionmodeling.com/foru ... .php?t=907
Täällä taas on muutama kuva, jotka selkeyttää miten noita looppeja kannattaisi kasvoissa tehdä:
http://www.digitaltutors.com/forum/show ... hp?p=35554
Tässä yksi linkki, josta löytyy kiintoisaa tietoa:
http://www.subdivisionmodeling.com/foru ... .php?t=907
Täällä taas on muutama kuva, jotka selkeyttää miten noita looppeja kannattaisi kasvoissa tehdä:
http://www.digitaltutors.com/forum/show ... hp?p=35554
Re: Topologian muokkaaminen.
Tuon toisen linkin joskus olinkin jo joskus katsonut. Mutta mua hämää oikeesti se, että miten mä voin muokata jo valmiiks oudosti tehtyä topologiaa ilman rikkomatta objektin muotoa. Onko siihen mitään järkeviä kikkoja paitsi retopo, jolla käytännössä tehdään koko objekti uusiks?
Re: Topologian muokkaaminen.
Luulisin, että kaikkein helpoimmalla pääset kun teet kokonaan uuden objektin, retopon kanssa tai ilman.