sssampon kuvathread

Lisää kuvamuodossa olevat luomuksesi tänne.
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

sssampon kuvathread

Post by sssampo »

Nonii ajattelin tehdä tällaisen ettei aina uuden työn valmistuessa tarvitse uutta threadia alottaa. Tänne sitten päivittelen sitä mukaan kun uutta tulee.
Image
Parin illan työ. Renderoitu Indigolla. Jokainen varmaan tietää parodian kohteen :)

Image
"Uuniperuna" Savu tehty jälkikäsittelyssä. Texturointiin meni ainakin 80% ajasta. Tähän olen tyytyväinen :)

Image
Tehty erään klubin pikamallinnus kilpailuun devianARTissa. Aikaa oli 2h mallinnukseen&texturointiin ja 15min renderointiin ja jälkikäsittelyyn. Aiheena oli ämpäri.

Ja sitten tossa alla koulun kuviksen kotitehtävänä tehty työ. Aiheena oli "Näkymä ikkunasta" ja toteutustapa vapaavalintainen. Tuli tehtyä melkoisen nopeasti. Aluksiin käytin Discombobulator- scriptiä. Saa melko nopeesti kivaa jälkeä aikaan. Taivasmaisema on stock-kuva. Geometrian määrän vuoksi renderointiaika oli tuolla melko vaatimattomalla resoluutiollakin reilut 25 minuuttia.

Kaikki kolme viimeistä on siis renderoitu Blender Internalilla.

Kommenttia ja kritiikkiä saa laittaa :)
Attachments
näkymä ikkunasta.jpg
User avatar
Kalmageddon
Posts: 50
Joined: 03.01.2008, 21:24

Re: sssampon kuvathread

Post by Kalmageddon »

On kyllä komeita töitä taasen. Arvostan kyllä tota textuurien taidokasta käyttöä!
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: sssampon kuvathread

Post by sssampo »

Tässäpä eilisen pikamallinuksen satoa.
2h/kuva
Image
Aihe: Hiiri


Image
Aihe: kevät.
Kuva ei suoranaisesti liity kevääseen. Kuvastaa lähinnä mun ilmettä kun aihe julkaistiin :) "are you kidding me?"


Image
Aihe: Money Box (mikä lie suomeks... säästölipas?)

Ensimmäisiä keroja tuli kunnolla käytettyä uutta Yafarayta. Keskimmäinen on renderoitu internalilla.
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: sssampon kuvathread

Post by sssampo »

Eilisessä pikamallinnuksessa ei tullut osallistuttua kuin yhteen teemaan. Aiheena "poikien lelu." Tekasin tällaisen sotaukkelin, jonka pyssy näyttää jälkeenpäin sangen pieneltä :D Aika 2h.
Image



Pitäkääpä muuten silmät auki - Kohtapuoliin on minun lyhytanimaatioprokkiksen julkaisun aika ;) Jäljellä kasa scenejä, jotka pitäisi renderoida ja vielä viimeinen kohtaus animoida. Tarkoitus oli saada tämän viikon keskiviikkona valmiiksi, mutta taitaa venyä ainakin tuonne viikonloppuun ellei ensi viikon alkuun.
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: sssampon kuvathread

Post by sssampo »

Image

Renderoitu Luxilla. Olin kyllä positiivisesti yllättynyt kuinka Lux on kehittynyt n. vuoden takaisesta. Potkii Indigostakin edelle ainakin säätömahdollisuuksien puolesta.
Mallinnus päivässä ja renderointiin meni ~9 tuntia, joista viimeisten 4 tunnin aikana kuva ei enää muuttunut mihinkään :D
Piirtelin muuten itse nuo taulut, josta olen hyvin ylpeä :D Maitopurkin kuoretkin väsäsin itse noin vartissa. Kuten saattaa nähdä, olen Valion maitopurkkejani tarkkaillut. On ollutkin tarkoitus alkaa harjoittamaan tätä 2d puolta.

Jos jotakuta kiinnostaa niin tässä vielä vähän detaljeja parin tunnin rendauksilla:
Image
Jasontti
Posts: 52
Joined: 14.05.2009, 18:13

Re: sssampon kuvathread

Post by Jasontti »

Todella nätin näköistä jälkeä. :P
Pöytäkone: Abit AB9 pro, Intel Core 2 Duo E6300, Corsair DDR2 900Mhz 4Gt, Nvidia 9600GT @ Windows Vista 64bit
Kannettava: HP Pavilion dv6000 @ Ubuntu
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: sssampon kuvathread

Post by tuxer »

Todella hienoa jälleen kerran :D

Lux tosiaan alkaa olla aikas hyvä renderoija. Pitääkin viikonloppuna taas kokeilla parin arkkitehtuurimallin kanssa.
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: sssampon kuvathread

Post by sssampo »

Jasontti wrote:Todella nätin näköistä jälkeä. :P
tuxer wrote:Todella hienoa jälleen kerran :D

Lux tosiaan alkaa olla aikas hyvä renderoija. Pitääkin viikonloppuna taas kokeilla parin arkkitehtuurimallin kanssa.
Kiitoskiitos. Muistahan Tuxer laittaa nuo kuvat sitten esille :)
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: sssampon kuvathread

Post by sssampo »

Image

Tällaisen tein Harhakuva.orgin puuhakerhoon. Aiheena oli Design-tuoli. Ehkä noin vartin mallinnus ja ~3h lyhyt rendaus Luxilla. Pitää joskus vielä vähän parannella ja renderoida ajan kanssa. Tuolin muoto ei ehkä parhaiten tule selville tästä kuvakulmasta, mutta se muistuttaa vähän munan muotoista pallotuolia.
nassepossu
Posts: 19
Joined: 21.09.2008, 10:23

Re: sssampon kuvathread

Post by nassepossu »

Millä tekniikalla teit tuon hiirenloukun "rautalangat"? Olen etsinyt tehokkaampaa ja nopeampaa keinoa, kuin torukset ja sylinterit.
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: sssampon kuvathread

Post by sssampo »

nassepossu wrote:Millä tekniikalla teit tuon hiirenloukun "rautalangat"? Olen etsinyt tehokkaampaa ja nopeampaa keinoa, kuin torukset ja sylinterit.
Jos tarkoitat noita jousia, niin niistä saan kiittää CosMOSin mainiota tuotoriaalia: http://opendimension.org/foorumi/viewtopic.php?f=3&t=72 :)
nassepossu
Posts: 19
Joined: 21.09.2008, 10:23

Re: sssampon kuvathread

Post by nassepossu »

Lähinnä ympyröidyt osat:
http://koti.mbnet.fi/topikuu/noi.JPG
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: sssampon kuvathread

Post by sssampo »

Muistaakseni vain extrudetin nuo pätkät meshiksi muuttamieni jousien päistä. Ei siinä mitään sen erikoisempia kikkoja ollut - perus polymallinnusta.

Voisihan siinä tietysti ensin curvella määrittää se polku ja sitten BevObilla muoto.
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: sssampon kuvathread

Post by sssampo »

Hieman parempi versio tuosta tuolista. Meni muuten yli miljoonan polyn.
Image

Lisää 2 tunnin pikamallinnusta. Aihe: leikkikenttä.
Image
Oberstleutnant
Posts: 18
Joined: 11.08.2008, 18:10

Re: sssampon kuvathread

Post by Oberstleutnant »

Et pystyisi viskaamaan ton viimesen kuvan renderöinti ja valaistusasetuksia, kun itte olen yrittänyt jotain samantyyppistä tehdä mutta failannut siinä aika pahasti.
Post Reply