Mallin ruinaus

Täällä voit esitellä omat projektisi ja rekrytä artisteja mukaan.
Post Reply
Könni
Posts: 66
Joined: 06.01.2009, 11:13

Mallin ruinaus

Post by Könni »

Tarttisin lo-poly futispelaajan mallin.

3d-mallinnuskokemuksen ja harjaannuksen puuttuessa itteltäni menisi mokoman luomiseen niin kauan aikaa, että päätin tulla tänne pyytelemään. Tämä ei käsittääkseni vie osaavammalta mallintajalta pitkästi aikaa, puhumattakaan jos on valmiina jotain mistä ryhtyä muokkaamaan.

Ei mitään mörköä, vaan kehon rakenne ennemmin jotain tämmöstä tai tämmöstä. Mieluummin sympaattinen pyöreämahainen, isopäinen sekä lyhytraajainen ja -niskainen kuin joku bodari/normaali äijä.
Pienehköt hartiasuojat paidan alle. Vanhan (jotain niinku 1960...1970-luvun) mallinen kypärä (esimerkki kuvassa).
Attachments
colts_vintage.jpg
ArM
Posts: 85
Joined: 08.02.2009, 14:54

Re: Mallin ruinaus

Post by ArM »

Itse olen aloittelija myös, mutta kyselenpähän nyt kuitenkin: Eli kun olet aloitteleva, niin miksi et opettele sellaisen könsikkään tekemistä itse, niin sitten kun seuraavan kerran teet, saat aikaiseksi nopeasti hienon.

Sitten on myös olemassa sellainen "make human" ohjelma, jolla voi tehdä realistisia ihmisvartaloita parilla klikkauksella parissa sekunnissa.
Könni
Posts: 66
Joined: 06.01.2009, 11:13

Re: Mallin ruinaus

Post by Könni »

Eka kuva
Jos tallennat ton kuvan ja suurennat sitä niin jokaisen mallin ympärillä näkyy suttua. Mistä se johtuu ja miten siitä pääsee eroon? (edit. ei näköjään tartte edes suurentaa)
Miten tohon pohja-planeen saa varjoja?

Toka kuva
Miten tämän sinisen taustan voi muuttaa läpinäkyväksi siihen kuvaan jonka voi renderöittemisen yhteydessä tallentaa?
Voiko noin pienen mallin rendata tarkemmin /miten? Erityisesti noi ääriviivat, esim käsi joka näkyy keskivartalon edessä.
Attachments
skrimmage.001.jpg
testi.007.png
testi.007.png (4.89 KiB) Viewed 8359 times
tkok
Posts: 5
Joined: 20.02.2009, 17:04

Re: Mallin ruinaus

Post by tkok »

Suttuisuus johtuu kuvan pakkaus tavasta. Kuvan saa tarkemmaksi lisäämällä renderöintiin pikseleitä
Könni
Posts: 66
Joined: 06.01.2009, 11:13

Re: Mallin ruinaus

Post by Könni »

Voiko ton tallennettavan/rendattavan kuvan rajata kuvassa osoittamaani alueeseen? Ja vielä siten ettei alkuperäinen kuva muutu mitenkään.
Attachments
testi.007.png
User avatar
tuxer
ADMIN
Posts: 511
Joined: 07.10.2007, 09:27

Re: Mallin ruinaus

Post by tuxer »

Könni wrote:Voiko ton tallennettavan/rendattavan kuvan rajata kuvassa osoittamaani alueeseen? Ja vielä siten ettei alkuperäinen kuva muutu mitenkään.
Kameran avulla määritellään mistä ja minkä kokoisena renderoidaan:
http://opendimension.org/blender/pages/ ... kamera.php
Peltzi
Posts: 8
Joined: 02.01.2009, 11:27

Re: Mallin ruinaus

Post by Peltzi »

Könni wrote:Eka kuva
Jos tallennat ton kuvan ja suurennat sitä niin jokaisen mallin ympärillä näkyy suttua. Mistä se johtuu ja miten siitä pääsee eroon? (edit. ei näköjään tartte edes suurentaa)
Käytä häviöttömästi pakattua tiedostomuotoa (.png) häviöllisen .jpg:n sijaan.
Könni wrote: Miten tohon pohja-planeen saa varjoja?
Otat renderöintiasetuksista varjot käyttöön ja varmistat, että hahmot aiheuttavat varjon ja taso vastaanottaa niitä. Objektien asetuksista nämä.
Könni wrote: Toka kuva
Miten tämän sinisen taustan voi muuttaa läpinäkyväksi siihen kuvaan jonka voi renderöittemisen yhteydessä tallentaa?
läpinäkyväksi siihen kuvaan? Nyt meni hieman ohi...
Könni wrote: Voiko noin pienen mallin rendata tarkemmin /miten? Erityisesti noi ääriviivat, esim käsi joka näkyy keskivartalon edessä.
Siirrä kamera lähemmäs hahmoa.
sssampo
Posts: 179
Joined: 10.07.2008, 20:18

Re: Mallin ruinaus

Post by sssampo »

Könni wrote: Toka kuva
Miten tämän sinisen taustan voi muuttaa läpinäkyväksi siihen kuvaan jonka voi renderöittemisen yhteydessä tallentaa?
Sun pitää renderointiasetuksista muuttaa tiedostotyyppi sellaiseksi joka tukee läpinäkyvyyttä esim. PNG. Sitten siitä alapuolelta vaihtaa RGB RGBA:ksi (A = Alpha)

http://wiki.enlightenment.org/images/5/ ... ttings.png (Jätä huomiotta nuo kaksi vasemmanpuolimmaista)
Post Reply